اضافه شدن ظرفیت‌های جدید به نیروگاه‌های شهرداری

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: تا پایان سال‌ جاری اجرای نیروگاه ۲۶۰ کیلو واتی میدان مرکزی میوه و تره بار، ۶۰ کیلوواتی منطقه ۱۵، نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی باغ گل‌ها و نیروگاه ۵۰ کیلوواتی شهرداری منطقه هشت نیز در دستور کار قرار دارد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تاکنون ۲۷ نیروگاه تولید انرژی خورشیدی توسط شهرداری اصفهان احداث شده است که در حال حاضر تمامی آنها به صورت کامل و با ظرفیت نامی در حال تولید انرژی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای نصب نیروگاه‌های خورشیدی در سال ۱۳۹۲ تا پایان مهرماه سال‌جاری حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار کیلووات ساعت برق تولید شده است، افزود: با توجه به استفاده نکردن از سوخت‌های فسیلی در تولید برق تاکنون از انتشار بیش از یک هزار و ۱۰۵ تن گازهای گلخانه‌ای جلوگیری شده که تأثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا داشته است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: در شش ماهه نخست سال‌جاری ۲۷ نیروگاه تولید انرژی خورشیدی شهر اصفهان با ظرفیت ۲۳۰ کیلووات ۲۹ هزار و ۴۳۱ کیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید کرده است.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت اجرایی شدن توسعه زیرساخت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر در اصفهان از اهداف اولویت‌دار شهرداری است، اظهار کرد: در حال حاضر و در راستای استفاده از فن‌آوری‌های نوین در قالب انرژی‌های پاک با بهره‌گیری از توانمندی‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری نسبت به شناسایی سرمایه‌گذار حقیقی یا حقوقی جهت مشارکت در پروژه احداث نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در سطح مناطق شهری اصفهان اقدام کرده است.

امیری گفت: تا پایان سال‌جاری اجرای نیروگاه ۲۶۰ کیلو واتی میدان مرکزی میوه و تره بار، ۶۰ کیلوواتی منطقه ۱۵، نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی باغ گل‌ها و نیروگاه ۵۰ کیلوواتی شهرداری منطقه هشت در دستور کار این معاونت قرار دارد که با اجرا شدن نیروگاه‌های اعلام شده با ظرفیت ۴۷۰ کیلو وات، میزان ظرفیت تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی شهرداری اصفهان به سه برابر ظرفیت موجود خواهد رسید.

کد خبر 462684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.