علت مراجعه دانشجویان به فضای مجازی/سرگرمی دلیل ۶۹درصد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد با اعلام نتایج یک نظرسنجی درباره مراجعه دانشجویان به فضای مجازی گفت: ۶۹ درصد اعلام کرده‌اند برای سرگرمی به فضای مجازی می‌روند و ۲۳ درصد به دلایل علمی.

به گزارش ایمنا، فرزاد جهان‌بین در نشست شورای هماهنگی معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با اشاره به شرایط حاصل از کرونا، گفت: این شرایط ابهامات و مسائلی پیش آورده و باید مراکز مشاوره، برای حل مسائل به اساتید، دانشجویان، کارکنان و خانواده آنان کمک کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی باید اهتمام ویژه برای فعال سازی مراکز مشاوره در جهت ارتقای سلامت روان دانشجویان، اساتید و کارکنان و حل مسائل به خصوص مسائل نوظهور داشته باشند.

جهان بین با اشاره به افزایش سن بلوغ اجتماعی از ۱۹ به ۲۳ سالگی اشاره کرد و افزود: افزایش سن بلوغ اجتماعی نشان می‌دهد که جوان ۲۳ ساله آمادگی حضور در اجتماع و قبول مسئولیت را ندارد و بی شک از جمله عوامل مؤثر بر این موضوع، کمرنگ شدن فعالیت‌های تشکیلاتی و فرهنگی مانند تشکل‌ها و کانون‌ها در دانشگاه‌هاست.

وی با اشاره به نتایج پیمایش سیمای زندگی که توسط اداره کل دانشجویی انجام شده، اظهار کرد: در یک مورد وقتی این سوال پرسیده می‌شود که علت مراجعه شما به فضای مجازی چیست؟ قریب به ۸ درصد، دلایل اقتصادی و قریب به ۲۳ درصد دلایل علمی را مطرح می‌کنند و ۶۹ درصد برای سرگرمی به فضای مجازی مراجعه می‌کنند. همین موضوع نشان می‌دهد که باید برنامه‌ریزی جدی برای تقویت استفاده علمی و اقتصادی از فضای مجازی صورت گیرد و آگاهی و دانش و مهارت لازم در دانشجو ایجاد شود. این مسائل جز با نقش آفرینی و توجه به اقطاب اثرگذار ممکن نیست.

بنابه گزارش مهر، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از اساتید به عنوان قطب اثرگذار یاد کرد و گفت: حفظ و تقویت منزلت اساتید و مقوله دانش افزایی و ارتقای توان باید مورد توجه قرار بگیرد و معاونت فرهنگی و دانشجویی با محوریت نهاد نمایندگی مقام رهبری، آماده ایفای نقش بیش از پیش هست.

کد خبر 462643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.