۸۵ واگن، سهم اصفهان از تولید ملی

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: از مجموع ۳۱۵ واگن در حال ساخت توسط کارخانه ایریکو، ۸۵ واگن متعلق به شهر اصفهان است که ۳۰ واگن در مرحله قبل تحویل شد، ۱۰ واگن نیز در هفته جاری به سمت اصفهان ارسال شده و سایر واگن‌ها نیز به مرور به شبکه حمل نقل ریلی شهر اضافه می‌شود.

محمدرضا بنکدار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به رونمایی از نخستین قطارهای تولید داخل کشور در شرکت ایریکو ابهر، اظهار کرد: هفته گذشته در شهرستان ابهر با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس آئین رونمایی از قطارهای مترویی ساخت داخل کشور برای استفاده در مترو تبریز، اصفهان و شیراز در کارخانه ایریکو برگزار شد.

وی تصریح کرد: از مجموع ۳۱۵ واگن در حال ساخت توسط کارخانه ایریکو، ۸۵ واگن متعلق به شهر اصفهان است که ۳۰ واگن در مرحله قبل تحویل شد، ۱۰ واگن نیز در هفته جاری به سمت اصفهان ارسال شده و سایر واگن‌ها نیز به مرور به شبکه حمل نقل ریلی شهر اضافه می‌شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه ادامه داد: دو رام قطار معادل ۱۰ واگن که مجوزهای حمل و نقل آن صادر شده است پس از ورود به اصفهان، وارد ناوگان ریلی شهر می‌شود تا شاهد کاهش سرفاصله زمانی حرکت قطار شهری و کاهش زمان انتظار مسافران باشیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت خط دو قطار شهری، گفت: چهارشنبه هفته گذشته (۲۶ آذرماه ۹۹) عملیات بتن‌ریزی فونداسیون اصلی محل استقرار تی. بی. ام جبهه غربی خط دو قطار شهری و ایستگاه کهندژ به صورت همزمان به تناژ حدود سه هزار و ۵۰۰ تن معادل یک هزار و ۴۰۰ مترمکعب انجام شد.

بنکدار خاطرنشان کرد: اواخر هفته جاری نصب دستگاه تی. بی. ام در ایستگاه کهندژ آغاز خواهد شد تا از دهه فجر امسال شاهد آغاز عملیات حفاری جبهه غربی خط دو قطار شهری توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار این سازمان باشیم.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ۱۲ ایستگاه از ۱۶ ایستگاه خط دو قطار شهری اصفهان با درصد پیشرفت‌های متفاوت در حال اجراست، گفت: تلاش می‌شود تا قبل از پایان امسال، عملیات اجرایی یکی دیگر از ایستگاه‌های خط دو را آغاز کنیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه از سال آینده عملیات اجرایی احداث سه ایستگاه باقی مانده خط دو آغاز خواهد شد.

کد خبر 462608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.