آمریکایی‌ها خواهان ادامه دورکاری در دوران پساکرونا

کار در منزل یکی از بارزترین آثار شیوع ویروس کرونا بوده که پس از ظهور این بیماری در سراسر جهان ترویج یافته است، اکنون نیز که واکسن کرونا کشف شده است، مردم آمریکا همچنان خواهان ادامه دورکاری هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طی یک نظرسنجی که بین کارکنان آمریکایی انجام شد، اغلب آن‌ها مایل بودند دورکاری کنند یا دست کم تنها سه روز حضور فیزیکی در محل کار داشته باشند. این افراد به حدی بر خواسته خود مصمم هستند که حتی در صورت کاهش درآمد نیز، دورکاری را به حضور فیزیکی در دفاتر اداری و کمپانی‌های سراسر ایالات متحده آمریکا ترجیح می‌دهند. البته تا پیش از کشف واکسن کرونا، این خواسته کاملاً منطقی بود و تقریباً در اغلب نقاط جهان پیاده شد. اما اکنون که واکسن کرونا کشف شده و در حال توزیع است، تصمیم صاحبان مشاغل برای ادامه روند دورکاری یا کاهش روزهای حضور فیزیکی کارکنان در محل کار با چالش‌های بسیاری مواجه خواهد بود.

حتی اگر دورکاری در دوران پساکرونا ادامه یابد یا اینکه کارکنان تنها ایام خاصی از هفته را در محل کار حضور پیدا کنند، اما تصور نمی‌شود دانش‌آموزان و دانشجویان به ادامه کلاس‌های مجازی راضی باشند یا فروشندگان به فروش اینترنتی تمایلی بیشتر از حضور فیزیکی از خود نشان دهند. با این حال اغلب کارکنان خواهان ماندن در منزل و انجام امور کاری خود هستند و تردد در میان شهر برای رسیدن به محل کار را امری زمان‌بر، خسته‌کننده و مشمول هزینه می‌دانند.

تحقیقاتی که در مورد مردم آمریکا شده حاکی است که دورکاری در ایام کرونا پیامدهای مثبتی داشته است؛ مردم به فعالیت‌های کاری خود همچون گذشته ادامه می‌دادند، زمان خود را به درستی مدیریت می‌کردند و چالش‌های رفت و آمد به محل کار را پیش روی خود نداشتند.

البته همه مردم آمریکا از دورکاری احساس رضایت نداشته‌اند؛ بسیاری از جوانان مدعی شده‌اند که در پی دورکاری، انگیزه خود برای فعالیت مفید را از دست داده‌اند. برخی شاکی شده‌اند که فضایی مناسبی در منزل برای تمرکز بر کارهای خود را در دسترس ندارند و این در حالی است که گروهی نیز از مزاحمت فرزندان خود در حین انجام وظایف اداری خود احساس نارضایتی کرده‌اند.

بسیاری از محققان آمریکایی پیش‌بینی کرده‌اند که ۲۲ درصد از مشاغل کشور، به دورکاری در دوران پساکرونا ادامه خواهند داد، این در حالی است که بسیاری نیز از اینکه فاصله اجتماعی همچنان در میان مردم ادامه پیدا کند، احساس نگرانی کرده‌اند چرا که کاهش تعاملات اجتماعی، تبعات زیادی هم برای مردم و هم جامعه خواهد داشت. در هر حال، تمام تصمیمات به صاحبان مشاغل و پس از توزیع کامل واکسن کرونا در میان مردم سراسر دنیا واگذار خواهد شد. بدیهی است که در صورت ادامه دورکاری، طراحی شهری نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و ساختمان‌های اداری و مراکز تجاری به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت و اندازه آن‌ها کوچک‌تر خواهد شد.

اما پرسشی که در اینجا ممکن است مطرح شود این است که، آیا دورکاری می‌تواند انجام فعالیت‌های کاری را مختل کند و یا باعث شود کارکنان از انجام وظایف خود سر باز زنند؟

تحقیقات حاکی است که با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، کارآفرینان و صاحبان مشاغل می‌توانند بر فعالیت کارکنان خود به صورت دورکاری نظارت کامل داشته باشند. کمپانی‌ها زیرساخت‌های فن‌آوری خود را با شرایط دورکاری دوران کرونا سازگار کرده‌اند، بنابراین در صورت ادامه روند کار در منزل مردم نمی‌توانند در انجام وظایف خود سهل‌انگاری کنند.

در تحقیقی که بین مردم آمریکا در حین دورکاری دوران کرونا انجام گرفت، مشخص شد که بازدهی کارکنان در منزل با میزان فعالیت آن‌ها در حین حضور فیزیکی در محل کار برابر بوده است و حتی برخی افراد زمانی را که صرف رفت و آمد به محل کار می‌کردند را به انجام فعالیت کاری بیشتر در منزل اختصاص داده‌اند. جالب است بدانید که نتیجه تحقیق فوق نشان داد که مزایای دورکاری در نقاط مختلف جهان و حتی خود کشور آمریکا متفاوت است و برای همین صاحبان مشاغل باید با توجه به شرایط کاری پرسنل خود برای ادامه روند کار در منزل تصمیم بگیرند.

کد خبر 462592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.