تولید بیش از حد زباله از معضلات شهری خرم‌آباد

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری خرم آباد گفت: تلاش کردیم با اطلاع رسانی در فضای مجازی و ساختن کلیپ‌های آموزشی، چاپ و نصب بنر حفظ نظافت شهر فرهنگ‌سازی کنیم اما هنوز فرهنگ عمومی آن شکل نگرفته است.

بهزاد رضوانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مشارکت شهروندان در تنظیف معابر شهری، اظهار کرد: بعضی شهروندان کیسه زباله‌های خود را روی صندوق عقب خودرو می‌گذارند تا در نزدیک‌ترین مخزن زباله بیندازند اما گاهی در بین راه افتاده و محیط شهر را کثیف می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حمل زباله‌ها از هفت شب آغاز می‌شود از شهروندان انتظار داریم پسماندهای خود را صبح یا ظهر به خارج از منزل منتقل نکنند، زیرا زباله‌گردها و حیوانات با پاره کردن کیسه‌های زباله، باعث آلودگی منظر و فضای شهری می‌شوند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری خرم‌آباد با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین معضلات ما در حوزه شهری تولید انبوه زباله است، ادامه داد: بر اساس نتایج پژوهشی که روی ۱۰ شهر با جمعیت مشابه انجام شد خرم‌آباد بیشترین میزان تولید زباله را داشت، این مسئله نشان می‌دهد که اگر شرایط به همین شیوه ادامه پیدا کند در آینده با چالش‌های زیست‌محیطی مواجه می‌شویم.

رضوانی با اشاره به لزوم اقدامات فرهنگساز برای کاهش تولید زباله، گفت: از آموزش و پرورش، صدا و سیما و رسانه‌ها انتظار داریم که با استفاده از نظرات اساتید دانشگاه و کارشناسان برجسته و ساخت برنامه‌های آموزش شهروندی مدیریت شهری را در این زمینه یاری کنند.

کد خبر 462548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.