چین خواهان پیگیری منشأ کرونا در سراسر جهان شد

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که پیگیری منشأ شیوع ویروس کرونا یک روند مستمر و طولانی مدت است و احتمالاً با بسیاری از مناطق و کشورها ارتباط خواهد داشت از این رو، باید با برخورد دقیق و جدی و توسط پژوهشگران در سراسر جهان انجام شود.

به گزارش ایمنا، رادیو بین‌المللی چین روز شنبه به نقل از «وانگ ون بین» اظهار کرد: چین مایل است در این راستا به همکاری با سازمان بهداشت جهانی ادامه دهد.

این مقام چینی اظهار امیدواری کرد که دیگر کشورها نیز همانند چین فعالانه با این سازمان همکاری کنند تا در آینده آمادگی بیشتری برای مقابله با بحران‌های بهداشت عمومی داشته باشد.

منشأ شیوع ویروس کرونا همواره یکی از مسائلی است که به محل اختلاف چین و کشورهای غربی از جمله آمریکا تبدیل شده است ترامپ همواره در سخنرانی‌هایش ویروس کرونا را رسماً یک «ویروس چینی» می‌نامید او با اقدامی فرافکنانه و با حمله به طرف چینی، پکن را مسبب انتشار کرونا در سطح جهان و کشورش معرفی می‌کرد و مدعی جوابگویی چین درباره انتشار این ویروس در جهان بود با این حال چین هم مدعی است اگرچه نخستین بیمار مبتلا به کرونا در ووهان شناسایی شده است اما این دلیل نمی‌شود که چین منشأ اصلی ویروس کرونا باشد.

روزنامه واشنگتن پست بتازگی افشا کرده است که قبل از چین برخی از شهروندان آمریکا پیش از دسامبر (اواسط آذر) سال گذشته به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده بودند.

اگرچه اولین مورد به ابتلای ویروس کرونا در آمریکا به طور رسمی در تاریخ ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) عنوان شد اما تحقیقات جدید کلینیک بیماری‌های عفونی شواهد قانع کننده‌ای ارائه می‌دهد که ویروس کرونا یک هفته قبل از آن وارد آمریکا شده بود.

با این حال دعوای چین و آمریکا بر سر شناسایی منشأ کرونا همچنان ادامه دارد و تا کنون به نتیجه نرسیده است سازمان جهانی بهداشت هم تیمی را برای مطالعه ویروس کرونا به چین با هدف شناسایی منشأ این ویروس اعزام کرده است که تا کنون گزارشی از اقدامات این تیم منتشر نشده است.

ویروس کرونا تا کنون در جهان باعث ابتلای حدود ۷۵ میلیون نفر شده است این ویروس همچنین باعث فوت یک میلیون و ۶۶۰ هزار تن شده است.

منبع: ایرنا
کد خبر 462532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.