پیشنهاد نظامی برای رئیس جمهور ماندن ترامپ

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا از دونالد ترامپ خواست از اهرم نظامی برای برگزاری انتخابات‌ مجدد در برخی ایالت‌ها با هدف ماندن در قدرت استفاده کند.

به گزارش ایمنا، دیلی میل نوشت: «مایکل فلین» در مصاحبه‌ای عنوان کرد که برای جلوگیری از حضور جو بایدن در سمت ریاست جمهوری و به قدرت رسیدن در کاخ سفید، ترامپ اقدام به اعلام حکومت نظامی در چند ایالت کند.

فلین افزود: در «ایالت‌های نبرد انتخاباتی (ایالت‌هایی که پیروزی در آنها مهم است) اگر ترامپ بخواهد می‌تواند از ظرفیت‌های نظامی استفاده کند و در این ایالت‌ها انتخابات دوباره برگزار کند.

وی در مورد عجیب بودن این اقدام نیز گفت: این مسائل غیرمنتظره محسوب نمی‌شود. مردم طوری در مورد حکومت نظامی صحبت می‌کنند که گویی ما هرگز حکومت نظامی نداشته‌ایم. حکومت نظامی ۶۴ مرتبه اجرایی شده است.

ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در یکی از تازه‌ترین توئیت‌های خود از جمهوری‌خواهان خواست تلاش بیشتری برای حفاظت از این حزب انجام دهند.

وی دراین‌باره نوشت: رهبر اکثریت مجلس سنا و دیگر سناتورهای جمهوریخواه باید سرسخت‌تر باشند چراکه در غیر این صورت، دیگر حزب جمهوری‌خواهی وجود نخواهد داشت.

ترامپ در ادامه این توئیت افزود: ما با اختلاف زیادی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شدیم. برای آن (حق‌تان) بجنگید. اجازه ندهید آنها (دموکرات‌ها) آن را از ما بگیرند.

این توئیت ترامپ را می‌توان نشانه دلخوری وی از سناتورهای جمهوری‌خواهی دانست که بلافاصله بعد از اعلام نظر کالج الکترال مبنی بر پیروزی جو بایدن دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰، به وی تبریک گفتند که از آن جمله می‌توان به «میچ مک کانل» رهبر اکثریت سنا و سناتور ارشد «لیندسی گراهام» اشاره کرد.

ترامپ پیش‌تر هم در توئیتی از مک کانل ایراد گرفته بود که چرا آنقدر زود تسلیم شده است.

طبق روال، معاون ریاست جمهوری آمریکا باید روز ۶ ژانویه (۱۷ دی)، طی مراسمی که در سنا برگزار می‌شود؛ نتیجه رأی‌گیری کالج الکترال را تأیید کند.

منبع: مهر
کد خبر 462516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.