کودکان مبتلا به کرونا باید در بیمارستان بستری ‌شوند؟

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که تعداد کمی از کودکان مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا محققان به این نتیجه رسیدند که افراد مسن و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا و مرگ ناشی از آن قرار می‌گیرند، در حالی که معمولاً کودکان و جوانان از ابتلای نوع شدید بیماری کرونا در امان مانده‌اند. 

با وجود این که کودکان در کشورهای زیادی درگیر نوع شدید بیماری کرونا شدند، اما مطالعات انجام شده در این زمینه بسیار محدود است. بعضی از کودکان به سندروم التهابی چند سیستمی (MIS-C) که شبیه بیماری کاوازاکی است مبتلا شدند. MIS-C زمانی رخ می‌دهد که اعضای مختلف بدن مانند قلب، کلیه‌ها، ریه‌ها، پوست، مغز، چشم‌ها و دستگاه گوارش ملتهب می‌شود، با وجود این که دلیل قطعی این بیماری مشخص نیست اما بسیاری از کودکان مبتلا به این سندروم به کرونا مبتلا بودند. اگر این سندروم درمان نشود ممکن است منجر به مرگ شود.

گروهی از محققان به منظور بررسی روند بیماری کرونا در کودکان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های سلامت ۹۵۵ فرد مبتلا به کرونا که کمتر از ۲۲ سال سن داشتند را ارزیابی کردند. تقریباً ۶۵ درصد این افراد در معرض ویروس کووید -۱۹ قرار گرفته بودند، در حالی که ۷۹ درصد آن‌ها علائم مربوط به بیماری کرونا را داشتند. نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که تقریباً ۴.۵ درصد شرکت کنندگان باید در بیمارستان بستری می‌شدند.

حدود ۱۹ نفر از افراد شرکت‌ کننده در مطالعه به نوع شدید بیماری کرونا مبتلا شدند و سه نفر نیز سندروم MIS-C را تجربه کردند. به احتمال زیاد کسانی که در بیمارستان بستری شدند، از قبل به بیماری زمینه‌ای خاصی مبتلا بودند. علاوه بر این پنج نفر از افراد مورد بررسی در این مطالعه در بخش مراقبت‌های ویژه کودکان (PICU) بستری شدند که شامل سه فرد مبتلا به سندروم MIS-C نیز می‌شدند. دو نفر از آن‌ها به فشار هوای مثبت دو سطحی (BiPAP) و یک نفر به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز پیدا کردند.

همه کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این مطالعه در نهایت از این بیماری جان سالم به در بردند و بهبود یافتند. به گفته محققان، کودکان و نوجوانان نیز باید اقدامات پیشگیرانه مانند ماسک زدن، شستن دست‌ها و حفظ فاصله اجتماعی را برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا رعایت کنند.

کد خبر 462483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.