پلنگ ایرانی در سندرک میناب از تله رها شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: یک قلاده پلنگ ایرانی که در تله سیمی در کوه‌های بخش سندرک واقع در شهرستان میناب گرفتار شده بود از تله رها شد.

به گزارش ایمنا، حبیب مسیحی تازیانی اظهار کرد: این پلنگ از روز سه شنبه در تله سیمی در منطقه درپهن واقع در بخش سندرک، شهرستان میناب گرفتار شده بود که ساعت ۶ صبح روز جمعه توسط تیم تخصصی بیهوش و سپس از تله خارج شد.

وی یادآور شد: پلنگ یاد شده با برانکارد از ارتفاعات به پایین آورده شده و در حال انتقال به بندرعباس است.

به گفته این مقام زیست‌محیطی پلنگ برای معاینه و درمان شکستگی‌های احتمالی به یکی از کلینیک‌های دامپزشکی بخش خصوصی منتقل می‌شود.

مسیحی تازیانی، درباره دلیل طولانی شدن روند رهاسازی این پلنگ از تله اظهار داشت روز چهارشنبه یک تیم از بندرعباس عازم منطقه شد اما به دلایل مختلف از جمله ازدحام مردم در محل، عملیات نجات ناموفق ماند.

رئیس کل حفاظت محیط زیست اظهار کرد: پس از آن متخصصان و کارشناسان محیط زیست استان فارس به محل اعزام شدند و با همکاری یگان حفاظت محیط زیست استان و متخصصان محیط زیست هرمزگان مرحله دوم عملیات نجات آغاز شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تلاش برای شناسایی عوامل تله گذاری که یک عمل غیر قانونی است آغاز شده است.

به گفته وی اهالی روستاهای منطقه از حمله‌های مکرر شغال ها به دام‌های اهلی اظهار نارضایتی داشتند و تله با هدف به دام انداختن شغال کار گذاشته شده بود.

مسیحی تازیانی ادامه داد: پلنگ ایرانی از گونه‌های در معرض خطر انقراض است که تحت حمایت سازمان محیط زیست ایران قرار دارد.

وی خاطرنشان شد: این گونه در سراسر استان هرمزگان پراکندگی داشته و حفاظت محیط زیست استان نیز برنامه‌های آموزشی خود را در روستاهای میناب رودان و سندرک برای چگونگی مواجهه روستاییان با آن آغاز کرده اند.

کد خبر 462455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.