تخصیص  ۷۰ درصد بودجه شهرداری گوگد  به طرح‌های عمرانی

شهردار گوگد گفت: تا پایان آبان‌ماه امسال ۸۰ درصد از مجموع پنج میلیارد تومان بودجه شهرداری این شهر محقق شد که از این مقدار ۷۰ درصد در حوزه عمرانی هزینه شده است.

حسین علی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تأمین منابع مالی به دلیل افزایش قیمت مصالح چالش اساسی شهرداری‌های کشور است، اظهار کرد: سال گذشته بودجه شهرداری گوگد سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود، اما در پایان سال با ۲۰ درصد افزایش به چهار میلیارد و یکصد میلیون تومان رسید و متعاقب آن سرانه شهروندی نیز از ۵۶۰ هزار تومان به ۶۸۰ هزار تومان افزایش یافت و ۶۰ درصد بودجه در بخش عمرانی هزینه شد.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۹۹ شهرداری گوگد بر مبنای رقم پنج میلیارد تومان به تصویب رسید و تا پایان آبان‌ماه حدود ۸۰ درصد آن محقق شد، افزود: احتمال افزایش ۱۵ درصدی در برخی ردیف‌های هزینه‌ای وجود دارد.

شهردار گوگد با بیان اینکه سرانه شهروندی در بودجه امسال ۸۴۰ هزار تومان است، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از مجموع بودجه وصول شده شهرداری در هشت ماه امسال سهم عوارض سوخت و مالیات بر ارزش افزوده و مابقی از محل عوارض ساخت و ساز و نوسازی و تغییر کاربری اراضی است که تاکنون ۷۰ درصد در بخش عمرانی و ۳۰ درصد در بخش جاری هزینه شده است.

علی‌محمدی با بیان اینکه بر اساس قانون شهرداری‌ها درآمد حاصل از فروش زمین باید در اجرای پروژه‌های عمرانی و آزادسازی هزینه شود، افزود: در شهرداری گوگد در آمد حاصل از فروش زمین برای آزادسازی خیابان حافظ و سایر معابر اصلی و فرعی هزینه شد.

وی عنوان کرد: با وجود کاهش منابع درآمدی و افزایش قیمت‌ها، پروژه‌های عمرانی در حال اجراست و حقوق کارکنان شهرداری نیز در موقع مقرر پرداخت شده است.

کد خبر 462446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.