آخرین قیمت میوه شب یلدا در اصفهان + جزئیات

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی اصفهان قیمت انواع محصولات پرتقاضا در آستانه شب یلدا را اعلام کرد.

نوروزعلی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: موج افزایش قیمت میوه و سبزی در بازار را پشت سر گذاشته‌ایم و نرخ محصولات بیش از این، کشش افزایش قیمت را ندارد. قیمت میوه و تره‌بار در روزهای اخیر با توجه به افزایش تقاضا برای خرید میوه‌تره بار در آستانه شب یلدا افزایش پیدا نکرده است.

وی افزود: تقاضا برای خرید میوه در آستانه شب یلدا نسبت به سال‌های گذشته زیاد نیست و با توجه به شرایط اقتصادی مردم مجبور به خرید میوه برای گرامیداشت این شب باستانی هستند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی اصفهان با بیان اینکه بسیاری از مردم برای شب یلدا یک یا دو کیلو میوه خریداری می‌کنند، تصریح کرد: عرضه میوه در میدان میوه و تره‌بار اصفهان همچون سال‌های گذشته مناسب نبوده و در صورتی که مردم قدرت خرید داشتند، قحطی می‌شد.

اسماعیلی اضافه کرد: به نظر نمی‌رسد بعد از عبور از موج افزایش تقاضا برای خرید میوه در آستانه شب یلدا، مردم برای خرید بسیاری از میوه‌ها همچون انار، نارگیل و هندوانه، اقدام کنند زیرا در حال حاضر بسیاری از مردم مجبور به خرید میوه برای پذیرایی از مهمانان خود در شب یلدا هستند.

وی ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم هندوانه نو در بازار خرده فروشی سه هزار تومان بوده و هر کیلوگرم سیب سمیرم درجه یک نیز از ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی اصفهان خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم پرتقال در بازار از ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان متغیر است و هر کیلوگرم انار نیز ۱۲ تا ۲۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. قیمت هر کیلوگرم نارنگی از ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان تعیین شده و هر کیلوگرم خیار اصلاح شده نیز ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.

اسماعیلی افزود: هر کیلوگرم خیار معمولی در بازار ۶ هزار تومان به فروش می‌رسد و نارگیل نیز ۲۰ تا ۳۲ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: آناناس نیز از سوی میدان میوه و تره‌بار تأمین نشده و واحدهای صنفی قادر به فروش آن در آستانه شب یلدا نیستند.

کد خبر 462410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.