‌اغلب بافندگان فرش روستایی در اصفهان بیمه نیستند

مدیرعامل اتحادیه فرش روستایی اصفهان گفت: اغلب بافندگان فرش روستایی در اصفهان بیمه نیستند و نمی‌توانند از خدمات تأمین اجتماعی استفاده کنند.

‌علی شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا در کشور برای فرش‌بافان روستایی، اظهار کرد: به رغم شرایط سخت اقتصادی فعالان حوزه فرش، هنوز تسهیلات کرونایی ویژه‌ای برای فرش‌بافان روستایی در کشور از سوی دولت یا نهادهای دیگر در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: تأثیر منفی شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور بر معیشت و اقتصاد فرش‌بافان روستایی اصفهان جدی بوده است و دولت باید با در نظر گرفتن شرایط این قشر از تولیدکنندگان، تسهیلات ویژه‌ای برای آنها در نظر بگیرد.

مدیرعامل اتحادیه فرش روستایی اصفهان با اشاره به نوسانات اقتصادی و تأثیر بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا بر قیمت ملزومات تولید فرش‌بافان روستایی، تصریح کرد: نرخ مواد اولیه بافت فرش مورد نیاز فرش‌بافان روستایی تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است و همین امر فعالیت را برای بسیاری از فعالان این حوزه با مشکل مواجه کرده است.

شهبازی اضافه کرد: اغلب بافندگان فرش روستایی در اصفهان بیمه نیستند و نمی‌توانند از خدمات تأمین اجتماعی استفاده کنند. دولت باید نگاه ویژه‌ای برای ارتقای وضع بافندگان فرش روستایی در سراسر کشور داشته باشد و رفع مشکلات مرتبط با بیمه این قشر از تولیدکنندگان کشور را پیگیری کند.

مدیرعامل اتحادیه فرش روستایی اصفهان خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما ارائه تسهیلات ویژه به بافندگان فرش از طریق اتحادیه‌ها و با تأمین مالی دولت است و ارائه بسته‌های حمایتی و معیشتی به بافندگان فرش از سوی دولت نیز یکی دیگر از راهکارهایی است که می‌تواند تا حد زیادی به این افراد کمک کند.

شهبازی افزود: تأثیرات منفی اقتصادی شیوع ویروس کرونا بر زندگی و فعالیت بافندگان فرش روستایی در اصفهان کنترل نشد و همین امر باعث شده تعداد زیادی از آنها با آسیب‌های جدی مواجه شوند.

وی یادآور شد: نهادهای غیردولتی همچون اتاق اصناف و اتاق بازرگانی نیز در زمینه رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی بافندگان فرش روستایی اصفهان، فعالیتی نکرده‌اند.

کد خبر 462408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.