‌کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی خرید آجیل نسبت به یلدای ۹۸

سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان آجیل و خشکبار اصفهان گفت: تقاضا برای خرید آجیل در آستانه شب یلدای ۹۹ نسبت به نرخ تقاضا در بازار آجیل و خشکبار شب یلدای ۹۸ تقریباً ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

علی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به رکود بازار صنف فروشندگان آجیل و خشکبار اصفهان در دو هفته اخیر به دلیل مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر تا حدودی رکود در بازار شکسته شده و تقاضا برای خرید آجیل و خشکبار از سوی مردم افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: به رغم این افزایش تقاضا برای خرید آجیل و خشکبار، میزان خرید محصولات از سوی مردم به هیچ وجه قابل مقایسه با نرخ تقاضا برای خرید آجیل در آستانه شب یلدای سال گذشته نیست.

سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان آجیل و خشکبار اصفهان در تشریح وضعیت قیمت‌ها در این بازار، خاطرنشان کرد: نرخ انواع محصولات آجیل و خشکبار به جز بادام هندی نسبت به یک ماه گذشته هیچ تغییری نداشته ودر وضعیت متعادلی به سر می‌برد.

نوری اضافه کرد: تقاضا برای خرید آجیل در آستانه شب یلدای ۹۹ نسبت به نرخ تقاضا در بازار آجیل و خشکبار شب یلدای ۹۸ تقریباً ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: موجودی فروشندگان صنف آجیل و خشکبار اصفهان برای تأمین نیاز خریداران در این برهه زمانی مناسب است و خوشبختانه مشکلی در این زمینه وجود ندارد؛ البته کمبود غیرقابل توجهی در برخی از محصولات ارزان قیمت در بازار همچون برنجک، شکوفه و گندمک وجود دارد که به نظر نمی‌رسد مشکلی در روند تأمین نیاز بازار ایجاد کند.

سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان آجیل و خشکبار اصفهان با بیان اینکه محصولات اصلی تشکیل دهنده آجیل به وفور در بازار یافت می‌شود، تصریح کرد: مشکلی در روند عرضه محصولات مرتبط با بازار آجیل و خشکبار وجود ندارد و محصولات ایرانی در بازار عرضه شده است.

نوری افزود: بیشترین تقاضا برای خرید در روزهای اخیر مربوط به آجیل مخلوط بوده و محصولات ارزان قیمت همچون برنجک، شکوفه و گندمک نیز تقاضای قابل توجهی را برای خرید تجربه کرده‌اند.

کد خبر 462405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.