آغاز حملات تروریست‌های وابسته به ترکیه در حومه «عین عیسی» در سوریه

عناصر تروریستی وابسته به ترکیه پس از آغاز حملات خود به مناطق اطراف شهر «عین عیسی»، دو روستا را اشغال کردند.

به گزارش ایمنا، عناصر تروریستی وابسته به ترکیه شامگاه پنجشنبه (روز گذشته) حملات خود را به مناطق اطراف شهر «عین عیسی» واقع در شمال استان رقه (شمال سوریه) آغاز کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع میدانی و محلی گزارش داد که عناصر وابسته به ترکیه در جریان حملات، توانستند دو روستا را در اطراف عین عیسی اشغال کنند.

عین عیسی در کنترل شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» قرار دارد. این گروه تحت حمایت آمریکا قرار دارد، ولی تاکنون در درگیری با نیروهای وابسته به ترکیه، از این عناصر حمایت نکرده است.

اخیراً منابع خبری اعلام کردند که نیروهای دموکراتیک به خاطر ترس از حملات ترکیه و امید نداشتن به حمایت‌های آمریکا، مجبور شدند به دولت سوریه امتیاز داده و اجازه دهند که نیروهای ارتش سوریه در آن مستقر شوند.

منابع میدانی در ادامه گفتند، عناصر گروه تروریستی «احرار الشرقیه» که وابسته به ترکیه هستند، روستاهای «الجهبل» و «المشیرفة» را اشغال کردند. این روستاها در نزدیکی مسیر بین‌المللی «ام -۴» قرار دارد.

منابع مذکور با اشاره به استفاده عناصر وابسته به ترکیه، از سلاح سنگین، تصریح کردند، ارتش ترکیه و گروه‌های وابسته به این کشور، تجهیزات نظامی زیادی به روستاهای «أبو خرزة»، «سلوم» و «رمانة» ارسال کردند. این روستاها در نزدیکی دو روستای اشغال شده مذکور قرار دارد.

ترکیه قصد دارد با این حملات، عملیات نظامی جدیدی را برای اشغال عین عیسی کلید بزند و بستری برای حضور عناصر تروریستی وابسته به خود در مسیر مهم ام -۴ فراهم کند. ترکیه اما در استان الحسکه موفق نشد این کار را انجام دهد.

عین عیسی به خاطر موقعیت راهبردی و قرار گرفتن در مسیر بین‌المللی ام -۴ که غرب سوریه را به شرق این کشور متصل می‌کند، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

شبه‌نظامیان کُرد بخش‌های زیادی از عین عیسی و روستاهای اطراف آن را در کنترل خود دارند. از دست رفتن کنترل این شهر، به معنای قطع مسیر امدادرسانی از شهر عین العرب و منبج در ریف حلب و جدا کردن آن از رقه و الحسکه است. در این صورت، خودمختاری ادعایی کُردها نیز در این مناطق، دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 462387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.