ثبت جهانی آئین زیارت کلیسای تادئوس مقدس

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تبریک ثبت جهانی آئین زیارت کلیسای تادئوس مقدس به مردم ایران، تمامی پیروان ادیان الهی به ویژه جامعه مسیحیان و ارامنه گفت: این رویداد نشان از دوستی دیرین ایرانیان با جامعه مسیحی ارمنستان است.

به گزارش ایمنا و به نقل از میراث آریا، علی اصغر مونسان ثبت جهانی آئین و مراسم زیارتی کلیسای تادئوس مقدس (قره کلیسا) به عنوان شانزدهمین میراث فرهنگی ناملموس ایران در یونسکو را به مردم ایران، تمامی پیروان ادیان الهی به ویژه جامعه مسیحی ایران و ارمنستان تبریک گفت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه تادئوس مقدس از حواریون گرامی حضرت مسیح (ع) و مورد احترام جامعه مسلمان و مسیحی ایران است، افزود: ثبت جهانی آئین زیارت کلیسای تادئوس مقدس نشان از دوستی دیرین ایرانیان با جامعه مسیحی ارمنستان دارد.

مونسان خاطرنشان کرد: ثبت جهانی زیارت کلیسای تادئوس مقدس، که همه ساله در مجموعه میراث جهانی قره‌کلیسا برگزار می‌شود با هدف پاسداری بیشتر از این آئین مقدس و تقریب بیشتر پیروان ادیان الهی با پیشنهاد مشترک جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان محقق شده است.

وزیر میراث فرهنگی با تبریک ثبت جهانی آئین تادئوس مقدس به تمامی پیروان ادیان الهی به ویژه جامعه مسیحی ایران و ارمنستان، ابراز امیدواری کرد ثبت جهانی این مراسم موجبات پیوند بیشتر جامعه مسلمان و مسیحی ایران و ارمنستان را فراهم کند.

کد خبر 462357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.