باید دیدگاه جامعه به مسئله سالمندی تغییر کند

دبیر جشنواره عکس مثبت شصت گفت: نمایش این عکس‌ها بازخورد خوبی داشت و توانسیم نگاه جدیدی به موضوع سالمند داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ وحید مؤمن زاده (امروز پنجشنبه ۲۷ آذر ماه) در آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی عکس "مثبت شصت" که در موزه هنرهای معاصر برگزار شد، اظهار کرد: از معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تشکر می‌کنم، زیرا برای برگزاری این جشنواره کمک زیادی به ما کردند.

وی با بیان اینکه در ۲۵ تیر ماه پس از برگزاری چند جلسه با بنیاد فرزانگان فراخوان جشنواره منتشر شد، ادامه داد: به درخواست شرکت کنندگان این جشنواره پنج روز به مهلت ارسال آثار اضافه شد؛ در سوم مهرماه آثار در چند مرحله داوری انجام شد.

دبیر جشنواره عکس مثبت شصت اضافه کرد: نمایش این عکس‌ها بازخورد خوبی داشت و توانستیم نگاه جدیدی به موضوع سالمند داشته باشیم، از دهم مهرماه به مدت سه روز هم نمایشگاه آثار منتخب را برگزار کردیم.

مؤمن زاده افزود: تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه زیاد و عکس‌ها از کیفیت بالایی برخوردار بود که این اتفاق کار را برای انتخاب آثار برگزیده سخت می‌کرد؛ محدودیت‌های کرونایی باعث شد که اختتامیه این جشنواره تا امروز طول بکشد، امیدوارم این رویداد ادامه پیدا کند و بازهم شاهد این تعداد شرکت کننده باشیم.

جمعیت کشورمان رو به سالمندی می‌رود

همچنین حامد آقاجانی، مدیرعامل بنیاد فرزانگان ایران نیز در این آئین گفت: جمعیت ایران به سوی سالمندی می‌رود و اکنون کشور ما با این مشکل مواجه است؛ بنیاد ما علمی و خدماتی است و اعتقاد داریم نگرش مردم و مسئولان به سالمندان باید تغییر کند پس این موضوع سبب شد به سمت کارهای فرهنگی روی بیاوریم.

وی ادامه داد: از اواخر سال ۹۸ پیشنهاد این جشنواره را داشتیم و در پایان همان سال مورد قبول واقع شد و با هماهنگی در کانون عکس به سر انجام رسید و من از تمام کسانی که برای این جشنواره تلاش کردند تشکر می‌کنم، مجموعه عکس‌های مربوط به سالمندی در کشورمان کم بود سعی داریم از طریق این جشنواره شرایط را بهتر کنیم.

مدیر عامل بنیاد فرزانگان ایران افزود: باید نگاه به سالمندان عوض شود، ما سعی داشتیم از نگاه عکاسان طور دیگری به این موضوع بنگریم تا مردم نیز نگاه جدیدی به سالمندان داشته باشند؛ سالمندی تنها به پیر و فرتوت بودن و خلق و خوی بد نیست، باید با ارتباطات جدید بتوانیم این موضوع را به مردم نشان دهیم تا دیدگاه آنها نسبت به این قشر از جامعه بهتر شود.

آقاجانی اضافه کرد: ۲۵ درصد از جامعه از ابتدای دهه ۱۴۲۰ سالمند خواهند بود و اگر وضعیت را بهبود نبخشیم کشورمان فلج می‌شود، سعی داریم این جشنواره را ادامه دهیم و موضوعات جدیدی را ارائه کنیم تا شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

کد خبر 462341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.