توقیف ۲۱ دستگاه ماینر قاچاق در آران و بیدگل

فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل از کشف ۲۱ دستگاه ماینر خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در عملیات مأموران این فرماندهی خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی اصغر محمدی، با اعلام این خبر، اظهار کرد: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان آران و بیدگل در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در یک کارگاه متروکه با استفاده از برق شهری اقدام به تولید ارز دیجیتال می‌کند موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه نماینده اداره برق در محل حاضر شده و در بازرسی از محل ۲۱ دستگاه ماینر که به صورت غیرمجاز اقدام به استخراج ارز دیجیتالی می‌کردند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل ارزش ماینرهای قاچاق مکشوفه در این عملیات را بر طبق نظر کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه هرگونه استفاده از دستگاه‌های ماینر برای استخراج ارز دیجیتال نیازمند اخذ مجوزهای قانونی از اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره برق است گفت: در این خصوص مالک اصلی با تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل شد.

کد خبر 462324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.