افتتاح کارخانه زباله سوز نوشهر

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری مازندران گفت: امروز به صورت ویدئو کنفرانسی کارخانه زباله سوز نوشهر به بهره برداری رسید.

به گزارش ایمنا، محمدی تاکامی با اشاره به اینکه کارخانه زباله‌سوز نوشهر با ظرفیت ۲۰۰ تن یعنی دو خط یکصد تنی در روز برای ناحیه نوشهر، چالوس و کلاردشت احداث شده است، اظهار کرد: مازندران در بحث پسماند به هشت زون تقسیم بندی شده که یکی از آن‌ها زون نوشهر است که پروژه آن از سال ۹۱ آغاز شد و اکنون عملیات اجرایی به اتمام رسیده است و امروز افتتاح و پس از آن زباله‌های این سه شهرستان به تدریج به این کارخانه وارد و سوزانده می‌شود.

وی با بیان اینکه پسماند از موضوعات مهم زیست‌محیطی استان مازندران است، یادآور شد: جنگل‌های هیرکانی با قدمت بیش از ۴۰ میلیون سال از ارزشمندترین جنگل‌های جهان است که بخشی از آن در شهرستان‌های نوشهر و چالوس واقع شده که برای حفظ این اثر طبیعی و نیز دریا و پاکسازی استان، مدیریت پسماند اهمیت ویژه می‌یابد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری مازندران تصریح کرد: پیشرفت ساخت کارخانه زباله سوز نوشهر در سه سال اخیر ۹۶ درصد بوده و چند سالی به دلیل اختصاص نیافتن اعتبار کافی این پروژه متوقف بود تا اینکه با پیگیری جدی حسین زادگان استاندار مازندران، رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی و نیز همراهی وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه این طرح دوباره احیا شد و تاکنون بیش از ۱۱۲ میلیارد تومان برای این کارخانه هزینه شده است کما اینکه کمک‌های مالی دفتری مقام معظم رهبری نیز بسیار تأثیر داشته تا اجرای آن تا سرعت بیشتری گیرد.

محمدی تاکامی با اشاره به اینکه کارخانه زباله‌سوز ساری نیز یک کارخانه ۴۵۰ تنی به عبارتی با سه خط ۱۵۰ تنی است که زباله شهرستان میان‌دورود و ساری به این کارخانه منتقل می‌شود، گفت: زباله‌های ساری در حال حاضر در منطقه چهاردانگه انباشت می‌شود که مورد رضایت مسئولان اجرایی نیست زیرا هم فاصله حمل طولانی دارد و هم اینکه به لحاظ زیست‌محیطی مورد شکایت مردم منطقه است.

وی افزود: عملیات اجرایی احداث این کارخانه که از سال ۹۱ آغاز شد تا سال گذشته پیشرفت زیر ۳۰ درصد داشت، اما اکنون با افزایش اعتبارات به بیش از ۶۰ درصد هم در بخش ابنیه و هم بخش تجهیزات رسیده به همین منظور عوامل اجرایی به صورت سه شیفت در حال کار هستند و منابع مالی این پروژه کاملاً تأمین شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری مازندران خاطرنشان کرد: این پروژه روند اجرایی مناسبی را طی می‌کند؛ برای این طرح تاکنون ۱۲۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده هر چند با برنامه‌ای که پیمانکار پروژه و شهرداری ساری ارائه دادند امسال باید افتتاح می‌شد، اما به دلیل کرونا و نوسانات ارز با تأخیر مواجه شده است، اما کوتاهی از طرف شهرداری یا عوامل اجرایی دیده نشده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 462293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.