درخواست شهردار تبریز برای حمایت دولت از مترو بی‌جواب نماند

صبح امروز(پنجشنبه) و در مراسم بهره برداری از چهار ایستگاه متروی شهر تبریز شهردار تبریز از رئیس جمهور خواستار حمایت دولت از مترو این شهر شد که این درخواست بی‎جواب نماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج شهین باهر امروز (پنجشنبه) در مراسم بهره برداری از چهار ایستگاه متروی شهر تبریز که با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: در صورت حمایت دولت تمام ایستگاه‌های خط یک متروی تبریز را می‌توانیم تا پایان کار فعالیت دولت فعلی به بهره برداری برسانیم.

وی از رئیس جمهور درخواست کرد: به جهت عقب ماندگی خط دو قطار شهری تبریز نسبت به سایر شهرهای کشور، دستور عملیاتی کردن موضوع فاینانس خط دو مترو تبریز را به بانک مرکزی صادر کند.

حتماً کمک‌های لازم انجام خواهد شد

حسن روحانی رئیس جمهور نیز در پاسخ به درخواست شهردار این شهر گفت: موارد مورد نظر در مورد فاینانس خط دو قطار شهری تبریز را استاندار آذربایجان شرقی به دولت منعکس کند و حتماً کمک‌های لازم برای شهر تبریز صورت خواهد گرفت.

رئیس جمهور با قدردانی از تلاش تمامی مسئولان تبریز افزود: امروز خوشحالیم چهار ایستگاه مترو تبریز افتتاح می‌شود؛ اینکه در سه سال گذشته به اندازه ۱۰ سال پروژه مترو تبریز توسعه یافته است، به این معناست که همه مردم و مسئولان آذربایجان شرقی و تبریز تلاش می‌کنند.

به گزارش ایمنا، همچنین در مراسم امروز ۵۰ دستگاه واگن متروی تولیدی در شرکت ایریکوی ابهر برای استفاده در مترو تبریز، اصفهان و شیراز تحویل این استان‌ها شد.

کد خبر 462287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.