اعلام نتایج جذب امدادگران با درجه ایثار تا ۱۰ روز آینده

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به تأئید مصوبه جذب امدادگران با درجه ایثار، گفت: در آخرین جلسه شورای عالی این مصوبه تأیید شد. جزئیات، برنامه عملیاتی، بودجه تمام شده، توزیع استانی و جانمایی آن طی ۱۰ روز آینده از سوی دبیرکل مشخص خواهد شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دومین جلسه پنجمین دوره شورای عالی جمعیت هلال احمر صبح امروز ۲۷ آذرماه با حضور نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر، رئیس، دبیرکل و اعضای مجمع عمومی و شورای عالی این جمعیت برگزار شد.

دکتر کریم همتی گفت: جمعیت هلال احمر از زمان شیوع کرونا اقدامات خوبی انجام داده است و این کار علیرغم همه تنگناهای مالی است که کشورهای ظالم علیه کشور ما تحمیل شد، بوده است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر با عنایت الهی، همراهی و همدلی مردم و همچنین کمک‌های دولت توانسته کارهای خوب و ارزشمندی را در کشور انجام دهد، شیوع کرونا شرایط جدیدی را برای ما به وجود آورد و امروز مجبور به کنار آمدن با این بیماری و کنترل آن هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اجرای طرح غربالگری و تب سنجی هموطنان در مبادی ورودی شهرها در ایام نوروز، گفت: بخش کثیری از جوانان، امدادگران، داوطلبان و پرسنل زحمتکش جمعیت هلال احمر تب سنجی هموطنان را در مبادی ورودی و خروجی شهرها انجام دادند و شاید بعد از اتفاقات و حاشیه‌هایی که در جمعیت هلال احمر به وجود آمده بود، از این طریق کمک کرد تا جمعیت هلال احمر مجدداً در جامعه مطرح شود و وجه خوب هلال احمر در جامعه برجسته‌تر شود.

هلال احمر مرجع دپو و توزیع اقلام بین‌المللی در ایام کرونا

همتی درباره جمع آوری کمک‌های بین‌المللی، تاکید کرد: این کمک‌ها با هماهنگی‌های هلال احمر وارد کشور شد و سپس با هماهنگی‌های انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این جمعیت منبع تصمیم گیری، دپو و توزیع اقلام شد.

وی با اشاره به اجرای طرح خادمان حسینی در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: در ایام ماه محرم و صفر هم جمعیت هلال احمر با اجرای طرح خادمان حسینی اقدام به توزیع اقلام حفاظت شخصی در میان مردم کرد.

نذر آب افتخاری به یاد ماندنی

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه امسال طرح نذر آب با کمترین بودجه ممکن از سوی هلال احمر و مشارکت بسیار ویژه خیرین برگزار شد، افزود: در طرح ملی نذر آب ۳ همدلی بی نظیری وجود داشت و جمعیت هلال احمر هر آنچه که در توان داشت را برای خدمت به مردم در مناطق محروم در طبق اخلاص گذاشت.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر امسال متفاوت از سال‌های قبل کمتر از ۵۰ میلیون تومان در این طرح هزینه کرد، اما خیرین بیش از ۱۱ میلیارد تومان برای اجرای این طرح و کمک به مردم در مناطق محروم، هزینه کردند و اقلام در میان افراد نیازمند توزیع شد و در اجرای این طرح استان‌های مختلفی مشارکت داشتند که از آنها تقدیر و تشکر می‌کنیم.

مشارکت با وزارت بهداشت و بسیج در طرح قرارگاه شهید سلیمانی

همتی با بیان اینکه در زمان آغاز پیک سوم شیوع بیماری کرونا طرح ارزشمند قرارگاه شهید سلیمانی شکل گرفت، گفت: جمعیت هلال احمر هم به عنوان یکی از سه عضو مجری این طرح، اقدامات خوبی انجام داد، در زمینه نظارتی با وزارت بهداشت و در زمینه توزیع اقلام معیشتی و حمایتی با بسیج همکاری‌های گسترده‌ای داشته است، در این طرح تا به امروز ۱۰۰ هزار نفر روز همکاری داشتند.

انتظار برای بودجه ۱۵۰ میلیاردتومانی دولت برای تکمیل انبارهای امدادی

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه پس از بیان دغدغه‌های این جمعیت در زمینه شارژ انبارهای امدادی، رئیس جمهوری در شارژ انبارهای امدادی کمک‌های خوبی به هلال احمر کردند، تاکید کرد: هیچکدام از ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی در این اوضاع، توقع کمک‌های مالی کلان را ندارند اما از ۵۰۰ میلیارد تومانی که برای شارژ انبارها وعده داده شده بود، هنوز ۱۵۰ میلیارد تومان باقی مانده که امیدواریم این مبلغ هم تا پایان سال جاری پرداخت شود تا شارژ انبارها به خوبی انجام شود.

وی در ادامه افزود: مبالغی هم برای بازسازی بالگردها، اختصاص داده شده بود که با آن مبلغ، موفق به بازسازی ۳ فروند از بالگردهای زمین گیر شده هلال احمر شدیم.

همتی به افتتاح پروژه‌های متعدد امدادی و عمرانی از سوی هلال احمر در هفته دولت، اشاره کرد و گفت: پروژه‌های متعددی در پایان شهریورماه با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد و این نشان می‌دهد که ساکنان ساختمان صلح به دنبال انجام پروژه‌ها بودند.

وی با اشاره به تأکیدات رئیس جمهوری مبنی بر فعال شدن اردوگاه‌های هلال احمر، افزود: این کار هم از سوی سازمان جوانان در حال انجام است و بعضی از این اردوگاه‌ها را آماده کردند تا در صورت پایان کرونا بتوانیم از آن، آموزش جوانان استفاده کنیم. برخی از این اردوگاه‌ها متروکه شده بود اما برخی با کمترین هزینه به فعالیت عادی خود باز می‌گردد.

همتی با اشاره به بررسی مشکلات هلال احمر استان‌ها با حضور معاونین، گفت: همه معاونین به برخی استان‌ها ۲ یا چند بار سفر کردند و مشکلات موجود در هلال احمر استان‌ها را به دقت بررسی کردند. در بسیاری از استان‌ها اعضای شورای عالی و مجمع عمومی پای کار بودند و کمک کردند. امیدواریم این کمک‌ها در ماه‌های آتی به حد اعلا برسد.

همتی درباره همکاری شورای عالی جمعیت هلال احمر برای احیای شرکت‌های زیر مجموعه هولدینگ شرکت سرمایه گذاری هلال ایران، بیان کرد: شورای عالی بخشی از محدودیت‌هایی را که از قبل وجود داشت را برداشت و نظارت‌ها را افزایش داد. این اقدام کمک کرد تا اوضاع شرکت‌ها بهتر شود، در این زمینه از اعضای شورای عالی متشکرم.

وی با تاکید بر تشکیل کمیته مولدسازی در جمعیت هلال احمر برای رسیدگی به امور املاک و مستغلات جمعیت هلال احمر، گفت: املاک و مستغلات جمعیت هلال احمر یکی از مواردی است که باید به آن توجه بیشتری کنیم. تعدادی از املاک باید سازماندهی شوند در این زمینه کمیته مولد سازی با مدیریت دبیرکل و حضور خزانه دار تشکیل شده و در این زمینه مفید خواهد بود. تعدادی از املاک که کارایی ندارند تبدیل به احسن شده و در همان استانی که ملک متعلق به آن است، هزینه خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره انجام فعالیت‌های اداره کل حقوقی این جمعیت، اظهار کرد: این اداره کل کارهای خوبی در زمینه باز پس گیری مبلغ ۵۰ میلیارد تومان از محل اموال و املاک مؤسسه منحل شده ثامن انجام داد.

کمبود ۶۰۰ میلیاردتومانی بودجه برای انجام فعالیت‌ها تا پایان سال ۹۹

همتی با اشاره به حضور افرادی بزرگ و موفق در مجمع عمومی جمعیت هلال احمر، گفت: جمعی از بزرگترین و برجسته‌ترین افراد می‌توانند در دوره‌ای عضو مجمع باشند، اما کمک این افراد مهم است در حال حاضر موضوع بودجه جمعیت در مجلس مطرح است و در این زمینه مشکلاتی وجود دارد چرا که جمعیت هلال احمر تا پایان سال ۹۹ برای انجام تکالیف خود با کمبود ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه مواجه است که این عدد و رقم در سال آینده بیشتر خواهد شد.

به گفته وی، در آمدهای اختصاصی جمعیت هلال احمر از اسفندماه سال گذشته، کاهش پیدا کرد و ۵۰ درصد افزایش حقوق مزایای پرسنل چون جزو بند «و» نیستیم از همین درآمد اختصاصی پرداخت می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به تأیید مصوبه جذب امدادگران با درجه ایثار، گفت: در آخرین جلسه شورای عالی این مصوبه تأیید شد. جزئیات، برنامه عملیاتی، بودجه تمام شده، توزیع استانی و جانمایی آن طی ۱۰ روز آینده از سوی دبیرکل مشخص خواهد شد.

همتی درباره اساسنامه‌ای که به عنوان طرح در مجلس مطرح شده است، خاطرنشان کرد: این طرح ارتباطی به مدیریت جمعیت هلال احمر ندارد و نمایندگان مجلس می‌توانند طرح بدهند. اما از نمایندگان دلسوز ملت، استدعا دارم اجازه دهند بر اساس مصوبه شورای عالی جمعیت، اصلاح اساسنامه توسط کارشناسان خبره جمعیت کار نهایی و به مجلس ارائه شود و مجلس بر اساس اساسنامه پیشنهادی تغییرات را اعمال کند.

کد خبر 462277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.