افزایش محدودیت‌های ضدکرونایی در بلغارستان

نخست‌وزیر بلغارستان اعلام کرده است که به منظور مهار انتشار ویروس کرونا، قرار است محدودیت‌های بیشتری بر مردم اعمال شود و تا پایان ماه ژانویه ادامه یابد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از تاریخ بیست و هفتم ماه نوامبر، قوانین سختگیرانه‌ای برای به حداقل رساندن شیوع بیماری کووید -۱۹ بر مردم سراسر کشور بلغارستان اعمال شد و به پیشنهاد وزیر بهداشت و سلامت، این محدودیت‌ها استمرار یافت. در نهایت، نخست وزیر بلغارستان اعلام کرد که محدودیت‌های قبلی با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود و دست کم تا پایان ماه ژانویه ادامه می‌یابد. البته تا پیش از درخواست وزیر بهداشت، مبنی بر تداوم و افزایش محدودیت‌ها، بسیاری از مقامات ارشد نظیر خود نخست وزیر، خواهان برداشته شدن تدریجی اما کامل محدودیت‌ها بودند. اما سرعت گرفتن انتشار این ویروس باعث شد، مقامات در اتخاذ تصمیم خود تجدید نظر کنند و به پیشنهاد وزیر بهداشت، محدودیت‌های فوق را افزایش دهند و تداوم بخشند.

در این مدت زمان، مدارس، مهد کودک‌ها و سایر مراکز آموزشی تعطیل خواهد بود. علاوه بر این، گالری‌های هنری، موزه‌ها، سینماها و سالن‌های تئاتر تنها با ظرفیت پذیرش ۳۰ درصدی قادر به فعالیت خواهند بود و صاحبان هتل‌ها مجازند تنها به میزان ۵۰ درصد ظرفیت خود، مهمان قبول کنند.

نخست وزیر بلغارستان همچنین اعلام کرده است در برگزاری کنفرانس‌ها و سایر فعالیت‌هایی که مستلزم حضور فیزیکی افراد است، تنها ۱۵ نفر حق شرکت دارند و حضور تعداد افراد بیشتر، برخورد قانونی را در پی خواهد داشت. علاوه بر این، مراکز ورزشی تا پایان ماه ژانویه حق فعالیت نخواهد داشت و سایر مراکز تفریحی نیز تا این تاریخ به روی مردم بسته خواهد بود.

اگرچه پیش‌بینی شده است که اعمال و تداوم محدودیت‌های جدید هزینه‌ای بیش از ۲۵۰ میلیون لو، پول رایج در کشور بلغارستان، برای دولت در پی داشته باشد، اما مقامات رسمی مراکز درمانی نیز خواهان تصویب قوانین جدید هستند چرا که افزایش انتشار ویروس کرونا، از هزینه فوق نگران‌کننده‌تر است.

کد خبر 462271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.