بهره برداری از ۱۰ ایستگاه‌ متروی دیگر در تهران/ پروانه دستی برای کسی صادر نشده است

شهردار تهران با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری تهران انضباط حداکثری شهر را در ساخت و سازها رعایت کرده‌ایم، گفت: قاطعانه می‌گویم پروانه‌ای خارج از طرح تفصیلی و یا پروانه دستی صادر نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیروز حناچی امروز (پنجشنبه) در مراسم بهره برداری از ایستگاه‌های مترو امیرکبیر و برج میلاد که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه تا پایان سال نیز ۱۰ ایستگاه دیگر از ۱۲ ایستگاهی که وعده داده بودیم بهره برداری می‌شود، اظهار کرد: دو خط شش و هفت از دو خط مهم مترو محسوب می‌شود که دارای چندین ایستگاه‌ تبادلی هستند همچنین طول دو خط به حدود ۳۲ کیلومتر می‌رسد که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: اجرای خط ۱۰ متروی تهران نیز کلنگ زنی شده است که از نمایشگاه بین المللی به منطقه ۲۲ می‌رود و رفع مشکلات ترافیکی و حمل و نقلی این دو نقطه را مدنظر قرار داده است.

شهردار تهران با اشاره به وضعیت تحریم‌ها و تأثیری که بر روند توسعه مترو گذاشت، گفت: علی‌رغم اعمال شرایط تحریم، اما فرصت خوبی برای نیروها در مترو ایجاد شد که کار ویژه‌ای بکنند به طوری که تجهیزات ایستگاه امیرکبیر داخلی طراحی شده است.

وی افزود: طبق گزارش وزیر کشور شهرداری‌ها با مشکل درآمد و هزینه رو به رو هستند و در شرایط کرونایی نیز وضعیت درآمدی شهرداری‌های کاهش پیدا کرده است و این در حالی است که پیش از شیوع کرونا روزانه پنج میلیون نفرسفر توسط حمل‌و نقل عمومی شهر تهران انجام می‌شد که در شرایط ناشی از شیوع کرونا هفته گذشته ۵۲۰ هزار نفرسفر در مترو انجام شده است که ظرفیت سرویس دهی در مترو روزانه دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفرسفر است.

شهرداری‌ها نیازمند حمایت دولت

حناچی با بیان اینکه ۶۰ درصد اتوبوسرانی در پایتخت در اختیار بخش خصوصی است، گفت: در این شرایط شهرداری‌ها نیاز به حمایت دولت دارند.

وی با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری تهران انضباط حداکثری شهر را در ساخت و سازها رعایت کرده‌ایم، گفت: قاطعانه می‌گویم پروانه‌ای خارج از طرح تفصیلی یا پروانه دستی صادر نشده است.

شهردار تهران با اشاره به بکارگیری دیپلماسی شهری برای استفاده از تجربیات دیگر کشورها در ایام کرونا گفت: در شرایط کرونایی با شهرهای دیگر کشورها ارتباط برقرار کرده‌ایم و ضمن انتقال تجربه، ظلمی را که تحریم‌ها در حق مردم ایران می‌کنند بیان کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: ایستگاه برج میلاد در عمق ۵۶ متری زمین و ایستگاه امیرکبیر پایین‌تر از میدان شهدا امروز به بهره برداری رسید و امیدواریم این تلاش‌ها مورد رضایت مردم قرار بگیرد.

به گزارش ایمنا؛ در مراسم آئین رونمایی و افتتاح ایستگاه برج میلاد در خط هفت و ایستگاه امیرکبیر در خط شش شبکه مترو، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و استاندار تهران نیز حضور داشتند.

ایستگاه برج میلاد به عنوان نوزدهمین ایستگاه خط ۷ و ایستگاه امیرکبیر به عنوان بیست و یکمین ایستگاه خط ۶ شبکه مترو، از امروز با افتتاح رسمی، برای استفاده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

کد خبر 462245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.