طرح "هر کودک، یک دوچرخه" در هلند اجرا می‌شود

شهرداری لاهه از سرمایه گذاری حداقل ۶۵ میلیون یورویی برای احداث مسیرهای دوچرخه سواری تا پنج سال آینده در این شهر خبر داد؛ طرح "هر کودک، یک دوچرخه" از جمله اقداماتی است که هلندی‌ها برای حمایت از پرورش نسل دوچرخه‌سوار انجام داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسئولان این شهر هلندی قصد دارند لاهه را به یک شهر تمام دوچرخه تبدیل کنند تا از تعداد وسایل نقلیه موتوری این شهر بکاهند. این پروژه تحت عنوان "فضای کافی برای دوچرخه تا ۲۰۲۵" شامل تدارک تسهیلات و احداث زیرساخت‌های دوچرخه سواری است.

هدف این طرح تشویق هرچه بیشتر هلندی‌ها برای ترویج عادت دوچرخه سواری است و تا سال ۲۰۴۰ بتوانند میزان استفاده از دوچرخه را به دو برابر میزان فعلی افزایش دهند. در این راستا مسئولان شهرداری خطوط سابق دوچرخه سواری را بهسازی کردند و مسیرهای جدیدی را در داخل و حومه شهر اضافه کردند.

بهبود جریان ترافیک در تقاطع‌ها، برقراری امنیت جانی دوچرخه سواران و عابران پیاده و جایگزینی ۱۳ کیلومتر مسیر سنگفرش نامناسب برای دوچرخه سواری با جاده‌های جدید آسفالت از جمله اقداماتی است که با این طرح اجرا می‌شود. پارکینگ‌های جدید در محله‌های درون شهری، خیابان‌های پر رفت و آمد و همچنین در مجاورت ایستگاه‌های تراموا و اتوبوس در آینده‌ای نزدیک در لاهه احداث می‌شود.

نکته جالب این طرح اینجاست که اکثر این اقدام‌ها در محلاتی اجرا می‌شود که دوچرخه محبوبیت کمتری دارد. علاوه بر این، در کنار این فعالیت‌ها، پروژه "هر کودک، یک دوچرخه" نیز در لاهه اجرا می‌شود تا طی چندین سال آینده نسل کاملاً دوچرخه سوار در این شهر به وجود بیاید.

کد خبر 462221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.