استفاده از فناوری‌های هوشمند برای پارک خودرو

سنسورهای مخصوصی که قرار است در سراسر کلانشهر براتسیلاوا، پایتخت اسلواکی، نصب شود به جمع‌آوری تمام داده‌ها از شلوغ‌ترین فضاهای پارک شهر خواهد پرداخت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات ارشد براتیسلاوا در نظر دارند از فن‌آوری هوشمند برای مدیریت فضاهای پارک خودرو در سراسر شهر بهره ببرند، که مرحله اول این اقدام به صورت آزمایشی انجام خواهد شد. این کار با هدف بهبود خدمات رسانی به شهروندان در زمینه پارک وسایل حمل و نقل عمومی صورت خواهد گرفت و پس از مشاهده موفقیت مرحله آزمایشی، سنسورهای هوشمند در سراسر فضاهای پر تردد شهر نصب خواهد شد. استفاده از تکنولوژی هوشمند در مدیریت پارکینگ‌های پایتخت اسلواکی، نقش مهمی نیز در پویایی شهر و بهبود قوانین رانندگی ایفا خواهد کرد.

سنسورهایی که به طور آزمایشی در مکان‌های خاصی از شهر نصب می‌شود، با جمع‌آوری اطلاعات به مقامات محلی براتیسلاوا کمک خواهد کرد تا بر ظرفیت و استفاده از پارکینگ‌های شهر نظارت کنند و اثربخشی و درستی قوانین پارک را بررسی کنند. علاوه بر این، پارکبان‌ها می‌توانند با استفاده از داده‌های حاصل از سنسورهای فوق، به عنوان مثال طول فضای مجاز پارک خودروها را تغییر دهند یا مدت زمان خاصی را به توقف هر خودرو در محل مورد نظر اختصاص دهند.

جالب است بدانید که سنسورها به ساکنان براتیسلاوایی این امکان را خواهد داد که از طریق نصب نرم‌افزاری خاص روی گوشی‌های تلفن همراه خود، از فاصله دور متوجه خالی یا اشغال بودن فضای پارک در یک محل شوند. علاوه بر این در مکان‌هایی که مجهز به سنسورهای هوشمند پارک خودرو است، فرصت مسیریابی ساده برای رانندگان فراهم می‌شود.

سنسورهای هوشمند در ماه اکتبر به طور آزمایشی در بعضی از نقاط شهر نصب شد و به جمع‌آوری داده‌ها پرداخت. این سنسورها تنها اطلاعاتی در مورد زمان پارک و خروج خودروها از محل در اختیار مقامات رسمی قرار می‌داد. اما نسخه جدید این سنسورها از قابلیت‌های بسیار بیشتری برخوردار است و می‌تواند زیست‌پذیری شهر را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

کد خبر 462208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.