آماده‌سازی تجهیزات ستاد مدیریت بحران شهرداری رودسر

شهردار رودسر گفت: تمامی ماشین‌آلات ستاد مدیریت بحران شهرداری این شهر برای فصل سرما تعمیر و آماده‌سازی شده است.

رضا زنده دل در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با فرا رسیدن فصل سرما تمامی نیروی ستاد مدیریت بحران شهرداری رودسر بر اساس هشدارهای هواشناسی در حالت آماده‌باش هستند و این روند تا پایان فصل زمستان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: جلسات ستاد مدیریت بحران شهرداری رودسر برگزار شده است و این ستاد شیفت بندی شده و شهر به سه منطقه تقسیم شده است و همه نیروهای شهرداری به وظایف و مسئولیت خود در هنگام بحران به خوبی آشنا هستند و در زمان هشدار قرمز هواشناسی با حضور در مناطق تعیین شده به صورت ۲۴ ساعته، به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد.

شهردار رودسر عنوان کرد: به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان در شرایط بحرانی همچون برف و آبگرفتگی های شدید معابر، تجهیزات و امکانات مورد نیاز شهرداری رودسر خریداری و به‌روزرسانی شده است.

زنده‌دل افزود: ماشین‌آلات واحد موتوری همچون سه دستگاه لودر، یک دست بابکت، پنج دستگاه کمپرسی، هفت دستگاه خودرو آتش نشانی و یک دستگاه ژنراتور آماده سازی و به‌روزرسانی شده است.

وی ادامه داد: دو دستگاه تیغه برف روب، سوخت مورد نیاز ماشین آلات، لاستیک خودروهای سنگین واحد موتوری، زنجیر چرخ، ۱۰ دستگاه بی سیم، کف کش و موتورهای آبکشی، موتور برق و لباس مورد نیاز نیروها ستاد مدیریت بحران شهرداری رودسر خریداری شده است.

شهردار رودسر اضافه کرد: برای خرید و آماده سازی امکانات ستاد بحران شهرداری رودسر تاکنون ۱۰ میلیارد ریال از منابع داخلی شهرداری هزینه صرف شده است.

زنده‌دل یادآور شد: مدیریت شهری حدود ۵۰ تن نمک خریداری و در انبار دپو کرده و در صورت بارش برف، برای جلوگیری از یخ زدگی معابر، نمک پاشی خیابان‌ها انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از آب گرفتگی معابر تمامی انهار و کانال‌ها سطح شهر حدود یک ماه قبل لایروبی شده و واحد فضای سبز شهرداری رودسر درختان پرخطر فضای سبز شهری را برای جلوگیری از شکستگی در هنگام بارش برف با همکاری اداره برق هرس  کرده است.

به گزارش ایمنا، رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت و نیز چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم آباد و بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 462191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.