روش ضدعفونی کردن آجیل و خشکبار

اگر برای شب یلدا آجیل خریداری کردید و نگران هستید که به ویروس کرونا آلوده باشد، باید به چند نکته توجه کنید.

‌به گزارش ایمنا، ویروس کرونا، علاوه بر اینکه بر روی سطوح مختلف باقی می‌ماند، می‌تواند روی میوه، آجیل و بسته‌بندی شکلات‌ها باقی بماند. مواد غذایی قابل شست‌وشو را می‌توان با مواد بهداشتی ضدعفونی کرد، اما برخی مواد غذایی مانند آجیل را باید به روش‌های دیگری از این ویروس پاک کرد.

با توجه به همه گیری ویروس کرونا، برای ضدعفونی کردن آجیل و خشکبار به توصیه‌های زیر توجه کنید.

- بهتر است در این شرایط از خرید شیرینی‌تر پرهیز و تا حد امکان از شیرینی‌های خشک خریداری کنید. می‌توانید انواع شیرینی‌جات را خودتان در خانه تهیه کنید، زیرا ممکن است شیرینی به ویروس آلوده نباشد اما هنگام قرار دادن در جعبه از طریق دست آلوده فرد فروشنده، شیرینی ناقل ویروس شود و یا اینکه خود جعبه از قبل به ویروس کرونا آلوده شده باشد.

- اگر خشکباری که خریداری می‌کنید، امکان شستشو دارد، حتماً این کار را انجام دهید و در انتها آبکش کنید. سعی کنید تا حد امکان خشکبار و آجیل خریداری شده را به مدت ۴۸ ساعت بیرون قرار دهید تا امکان انتقال ویروس از این طریق به حداقل برسد.

- با توجه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کمترین میزان حضور در سطح جامعه برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، سعی کنید فقط یک نفر از اعضای خانواده برای خرید موارد شب یلدا به بیرون منزل مراجعه کند و از خرید دسته جمعی به شدت خودداری کنید.

- فردی که برای خرید از منزل خارج می‌شود موارد مورد نیاز خانواده را تا حد امکان به صورت فله‌ای خریداری نکند. سعی کنید تا حد امکان آجیل و خشکبار بسته بندی شده را در اولویت خرید خود قرار دهید.

- بعد از انتقال موارد خریداری شده به منزل، پیش از استفاده حتماً نسبت به ضدعفونی بسته‌ها اقدام کنید. همچنین موادی که برایتان امکان دارد را می‌توانید برای مدتی در دمای ۴۰ درجه فر قرار دهید.

- بعد از خروج موارد خریداری شده، پلاستیک و بسته‌های پاکتی آن‌ها را در سطل زباله درب دار قرار دهید و نسبت به شستشو و ضدعفونی کردن دستان خود اقدام کنید.

بنابه گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به سرعت انتشار ویروس کرونا در دورهمی‌های خانوادگی، یلدای امسال را در خانه بمانیم و از هر گونه تجمع در این شب خودداری کنیم.

کد خبر 462166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.