نصب ۴۳ المان آموزشی و ۱۷ المان مشاهیر در بوستان دانش مشهد

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد از طراحی و اجرای المان‌هایی با هدف ایجاد جذابیت برای مخاطبان در بوستان دانش مشهد خبر داد و گفت: در این بوستان ۴۳ المان آموزشی و ۱۷ المان معرفی مشاهیر نصب شده است.

احمدرضا سلامی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بوستان‌ها به عنوان بخش مهمی از فضاهای عمومی در شهرها نقش زیادی در برآورده ساختن نیازهای روزمره شهر دارد و ارتقای کیفیت آنها می‌تواند زمینه ساز رشد تعامل‌های اجتماعی کودکان و کمک به پرورش استعدادها و بروز خلاقیت‌های آنان باشد.

وی با بیان اینکه بوستان دانش با ایجاد علاقه مندی در کودکان و نوجوانان، بستر بروز خلاقیت را در آنان فراهم می‌کند، تصریح کرد: از فضای بوستان‌ها با رویکرد آموزشی می‌توان به عنوان فضایی مکمل و همگام با دیگر فضاهای آموزشی و در جهت تقویت قدرت تمرکز و یادگیری دانش آموزان بهره‌مند شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با اشاره به بوستان دانش به عنوان بوستانی متفاوت برای کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: بوستان دانش با ایجاد علاقه سندی در کودکان و نوجوانان، بستر بروز خلاقیت را در آنان فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه پارک دانش با ایجاد فضایی تعاملی و آموزشی درجهت آموزش و شناسایی اهمیت بحث انرژی احداث شده است، افزود: در این پارک علاوه بر المان‌هایی که معطوف بر آموزش تعاملی است، المان‌هایی نیز با هدف ایجاد جذابیت برای مخاطبان طراحی و اجرا شده است.

سلامی تصریح کرد: این بوستان که در حاشیه بزرگراه امام علی (ع)، حدفاصل خیابان شریعتی و خیابان نهضت واقع شده است علاوه بر کارکرد تفریحی، زیست محیطی و ایجاد جذابیت، بر محوریت دانش و آموزش متمرکز و با ۴۳ المان آموزشی و ۱۷ المان معرفی مشاهیر، در مساحت ۲.۵ هکتاری احداث شده است.

وی با بیان اینکه معرفی مشاهیر ایرانی، انرژی پاک و سالم و آشنایی با سیر تکاملی انرژی از انسان‌های اولیه تا دوران معاصر از المان‌های علمی و آموزشی این بوستان است، گفت: نمایشگر منظومه شمسی، آسیاب آبی، المان انرژی هسته‌ای، گشتاور کره زمین، بازی انعکاس نور، پریسکوپ، آب‌نمای ایرانی، تولید انرژی از جاذبه زمین، المان ژنراتور برق و ساختمان بادگیر از المان‌های موجود در این بوستان است.

کد خبر 462145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.