«چه باید کرد؟» اثری تازه در دنیای کتاب‌های روانشناسی

کتاب «چه باید کرد؟» اثر دکتر شلدون باخ می‌کوشد به پرسش‌های متداول دانشجویان روانکاوی و روان‌درمانی پاسخ دهد.

به گزارش ایمنا، دکتر "شلدون باخ"، استاد مدعو روان شناسی بالینی در برنامه پسادکتری روانکاوی دانشگاه نیویورک، روانکاو آموزش دهنده و ناظر در انجمن فرویدی نیویورک، و عضو مؤسسه آموزش و تحقیق روانکاوی و انجمن بین‌المللی روانکاوی است.

وی در این کتاب به زبانی ساده در مورد مشکلات بی‌شمار روان‌کاوان جوان سخن می‌گوید؛ از شرایط اتاق درمان گرفته تا دریافت هزینه و دست‌وپنجه نرم کردن با با انتقال / انتقال متقابل خودآزار-دگرآزارانه. وی در این کتاب کوچک که خود اذعان می‌کند علمی نیست و برآمده از نظرهای شخصی او پس از سال‌ها تجربه روانکاوی است، تلاش می‌کند به سوالات متعدد دانشجویان روانکاوی و روان‌درمانی پاسخ گوید.

این سوالات بسیار متنوع هستند: نحوه انتخاب روانکاو خود، انجام مصاحبه اولیه، گوش دادن به بیمار، صحبت کردن در مورد انتقال و کنار آمدن با انواع آن، فکر کردن به فرآیند تحلیلی و داشتن دیدگاهی کل‌نگرانه...

باخ در مقدمه چه باید کرد؟ می‌نویسد:

ایده‌آل سازی افراد و اصول در زندگی امری ضروری به نظر می‌رسد و به همان اندازه نیز تعدیل یا اصلاح ایده‌آل سازی های خود از طریق آزمون واقعیت واجب است. برخی از چیزهایی که از اساتیدم آموخته‌ام، به نحوی وصف ناپذیر ارزشمند بوده اند، در حالی که برخی دیگر عقاید پوسیده‌ای بوده اند که سال‌ها طول کشیده تا بتوانم آنها را دور بریزم. این کتاب از دل سوالات عملی زیادی بر آمده که دانشجویانم در طی سالیان از من پرسیده اند و تلاش کرده‌ام با توضیحات اندکی که در کلاس ارائه کرده ام به آنها پاسخ دهم.

این کتاب را آناهیتا گنجوی ترجمه کرده است. وی دکترای تخصصی روانشناسی بالینی خود را از دانشگاه شهید بهشتی اخذ کرده و اکنون روان‌درمانگر تحلیلی کودکف نوجوان و بزرگسال است.

بنا به گزارش ایرنا، چه باید کرد؟ را انتشارات ارجمند به تازگی در ۱۰۴ صفحه منتشر و روانه بازار آثار ترجمه در حوزه روانشناسی کرده است.

کد خبر 462125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.