۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
ثبت نام مجدد در طرح مسکن ملی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کسانی که به دلیل عدم واریز وجه از طرح اقدام ملی حذف شده‌اند با توجه به سبز بودن فرم «ج» آنها می توانند در مرحله دوم مجددا نام نویسی کنند.

به گزارش ایمنا، محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: حدود ۴۶۰ هزار نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تأیید شده بودند که تا روز ۳۰ آذرماه باید تعیین تکلیف شوند. ما به لحاظ اینکه نهایت تعامل و فرصت را داشته باشیم چند دوره فرآیند بارگذاری مدارک و افتتاح حساب را تمدید کردیم.

وی افزود: کسانی که به آنها پیامک ارسال شده اگر تا ۳۰ آبان نسبت به افتتاح حساب و واریز حدود ۴۰ میلیون تومان اقدام نکرده باشند حذف شده‌اند. اما افرادی در این بین بودند که عنوان کردند پیامکی به آنها ارسال نشده و در فرآیند نام نویسی دچار مشکل شدند که تا ۳۰ آذر به آنها مهلت داده‌ایم. بعد از این تاریخ باید ببینیم چند نفر از افرادی که ثبت نام کرده اند متقاضی واقعی هستند و بر اساس ظرفیت خالی، ثبت نام دور دوم را آغاز کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کسانی که حذف می‌شوند منعی برای ثبت نام مجدد ندارند؛ زیرا امتیازی استفاده نکرده اند و فرم «ج» آنها سبز است که همانند دیگر متقاضیان می‌توانند نام نویسی کنند.

محمودزاده درباره آخرین وضعیت واریز وجه از سوی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن گفت: در مرحله اول ۴۶۰ هزار متقاضی مسکن ملی واجد شرایط شناخته شدند که از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر مخصوص بافت فرسوده بودند. یعنی برای ۳۰۰ هزار نفر باید خانه بسازیم. این ۳۰۰ هزار تن تقریباً معادل کل مجموعه است که ۲۴۰ هزار نفرشان تعیین تکلیف شده و به تعهدشان عمل کرده اند. بدین صورت که یا از حدود دو سال قبل به آنها زمین داده‌ایم که در حال ساخت هستند یا ۴۰ میلیون تومان را در قالب ثبت نام واریز کرده اند.

وی تصریح کرد: حدود ۶۰ هزار نفر باقی مانده که یا آورده را واریز نکرده، یا تکمیل نکرده اند که باید تا پایان آذرماه تعیین تکلیف شوند.

به گفته محمودزاده برای کل ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن، تأمین زمین شده است.

مسکن ملی در یک نگاه

شهریورماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رئیس جمهور کلنگ زنی شد. اولین واحدها از این پروژه ۴۰۰ هزار واحدی به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهور افتتاح شد. این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه‌های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می‌رسد. ثبت نام مرحله اول به پایان رسیده و متقاضیان واجد شرایط برای بارگذاری مدارک خود باید به سامانه tem.mrud.ir مراجعه کنند. مهلت بارگذاری مدارک و افتتاح حساب، پایان مهر ماه اعلام شده بود که تمدید شده است. در صورت عدم واریز وجه یا انصراف متقاضیان اولیه، افرادی از لیست رزرو جایگزین آنها می‌شوند.

منبع: ایسنا

کد خبر 462103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.