فردا ۲۷ آذر ادارات دولتی و غیردولتی در اصفهان باز است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به گزارش هواشناسی مبنی بر کاهش آلودگی هوا در روز پنجشنبه ۲۷ آذر همه ادارات دولتی و غیر دولتی و بانک ها باز است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ناپایداری جوی از عصر امروز و کاهش آلاینده‌ها، اداره محیط زیست و مرکز بهداشت درخواستی برای تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوا و تعطیلی روز پنجشنبه نداشتند از این رو فردا ادارات و بانک‌ها در همه شهرستان‌های استان اصفهان باز است.

وی افزود: هم اکنون شاخص‌های کیفی هوا در کلان‌شهر اصفهان کاهش یافته است و از شرایط ناسالم برای عموم در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و با توجه به گزارش هواشناسی و محیط زیست آلودگی هوا تا فردا کمتر می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: محدودیت‌ها کماکان در زمینه فعالیت صنایع همچنان برقرار است و معادن و کوره‌های گچ و آجر فعالیت نمی‌کنند.

شیشه فروش گفت: ۳۴ واحد صنعتی در لیست آلاینده‌های اداره کل محیط زیست اصفهان قرار دارند و در روزهای اخیر به برخی از این صنایع اخطار داده شد، قانون گذار محیط زیست را مکلف کرده که بر فعالیت صنایع و معادن نظارت کند همچنین مسئول ایمنی، بهداشت و محیط زیست هر یک از صنایع باید الزامات محیط زیست را برای کاهش آلایندگی اجرا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به دلیل تشدید آلودگی هوا، با هماهنگی وزارت کشور و مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوا روز چهارشنبه ۲۶ آذر ماه، همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی، واحدهای صنعتی و بانک‌ها در کلان‌شهر اصفهان و ۹ شهر دیگر از جمله نجف آباد، مبارکه، شاهین شهر، خمینی شهر، لنجان، فلاورجان، برخوار، کاشان و آران و بیدگل تعطیل شد. هم اکنون شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان با میانگین ساعتی ۱۳۹ شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

کد خبر 462102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.