تربیت دانش‌آموز خبرنگار؛ احساس مطالبه‌گری را در دانش‌آموزان نهادینه می‌کند

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از تربیت دانش‌آموزان خبرنگار ذیل سازمان دانش‌آموزی خبر داد و گفت: احساس مسئولیت، نقادی، مطالبه گریی را در دانش آموزان نهادینه خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، علیرضا کاظمی، در مصاحبه با رادیو گفتگو با اشاره به اقدامات عملیاتی حوزه پرورشی و فرهنگی در وزارت آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: دو برنامه تحولی وزارت آموزش‌وپرورش در دستور کار معاونت پرورشی فرهنگی است و ما ۵ برنامه را در قالب دو بسته تحولی دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اولین بسته تحولی تحت عنوان «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» است که یکی از بهترین اقدامات نقش‌پذیری دانش‌آموزان است، اضافه کرد: حداقل هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی و یک تشکل را در دستور کار قرار داریم و وقتی دانش‌آموز نقش می‌پذیرد و مسئولیتی را دنبال می‌نماید، در پی آن است که اطلاعات و آگاهی پیدا کند و وظایف خود را به‌درستی اجرا نماید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش حرف پذیری همسالان از یکدیگر را بهترین روند برای اجرای چنین برنامه‌هایی دانست و تصریح کرد: در سازمان دانش‌آموزی این بسته اجرایی تحولی را در قالب سه برنامه دنبال می‌کنیم که یکی از آن‌ها ایجاد شبکه بزرگ خبرنگاران پانا با استفاده از ظرفیت‌های سازمان دانش‌آموزی است.

وی ادامه داد: در گام نخست در هر استان تلاش داریم ۱۰ خبرنگار پانا تربیت کنیم که ۵ خبرنگار در حوزه پسران و ۵ خبرنگار نیز در حوزه دختران در سطح استان‌ها هستند و سپس ۷۵۰ منطقه آموزش‌وپرورش را در دستور کارداریم تا حداقل سه خبرنگار دختر و سه خبرنگار پسر را تربیت نمائیم.

کاظمی بیان کرد: حوزه خبر و خبررسانی یکی از بهترین ابزارهای تربیتی است و کسی که در این حوزه کار می‌کند، حساسیت، مسئولیت‌پذیری، آگاهی و اعتمادبه‌نفس بالایی دارد.

وی اضافه کرد: در فاز سوم تلاش داریم با "شعار هر مدرسه یک خبرنگار" و "هر کلاس یک خبرنگار" شبکه خبرگزاری را در راستای ایجاد موقعیت‌های تربیتی تقویت می‌کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص شبکه بزرگ دانش‌آموزی در آموزش‌وپرورش که نیروی انسانی خبری را برای آینده تربیت می‌نماید، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت مدرس و اساتید خبرنگاری را در دستور کارداریم و ۶۰ استاد برجسته را برای رسیدن به این هدف انتخاب کردیم.

کاظمی با اشاره به اینکه در گام دوم تلاش داریم خبرنگاران استانی را آموزش دهیم و این‌یکی از سه برنامه معاونت پرورشی و فرهنگی است، اظهار کرد: مجلس دانش‌آموزی فضایی تعاملی ایجاد می‌کند و دانش آموزان در این طرح می‌توانند فضای آموزش‌وپرورش را در بخش‌های مختلف نقد و تحلیل می‌کنند. همچنین احساس مسئولیت، نقادی، مطالبه گری و… را در دانش آموزان نهادینه خواهیم کرد.

کد خبر 462095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.