۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
زندگی شبانه خنت احیا می‌شود

شهرهای جهان با شیوع گسترده ویروس کرونا و قرنطینه‌های طولانی مدت، شاهد تأثیرات منفی بسیاری بر اقتصاد، فرهنگ و زندگی اجتماعی مردم شده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر خنت بلژیک با ۲۶۰ هزار شهروند نیز از این قاعده اجباری مستثنی نیست و ضربات سنگینی را از ویروس کرونا متحمل شده است.

خنت، علاوه بر داشتن پارک‌های زیبا و مهیج، دارای موزه‌ها و سازه‌هایی با معماری باشکوه است که باعث شده این شهر اروپایی به عنوان یک مرکز فرهنگی مهم شناخته شود.

خنت به علت زندگی شبانه پویایی که دارد در اروپا شناخته شده است اما با گسترش ویروس کرونا و قرنطینه‌های طولانی مدت، این ویژگی به طور کامل از بین رفته است. مسئولان محلی شهر خنت، برای حل این مشکل جلساتی را با نمایندگان محله‌های مختلف برگزار کردند تا راهکارهایی برای بازگرداندن زندگی شبانه با نشاط پیدا کنند.

طی این جلسات، رکود اقتصادی، نشاط شهروندی و اعتیاد جوانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مدیران شهری برای حل این مشکل ابتدا تصمیم گرفتند که اقتصاد محلی را احیا کنند تا سایر چالش‌ها نیز در سایه این راهکارها حل شود.

برای مثال، وب سایت اصلی شهر اطلاعاتی را در رابطه کارآفرینان تازه کار و با تجربه فراهم کرده است که در آن تمام قوانین، کمک هزینه‌های مالی، درخواست نامه‌های بیمه و اجازه نامه‌ها منتشر می‌شود.

علاوه بر این، سازمان‌های مسئول، نهادهای هم‌یار را برای راه اندازی استارت‌آپ‌ها تعیین کرده‌اند تا بتوانند افراد نوپا را در این رابطه راهنمایی کنند.

تمامی این اقدامات برای حفظ و بازگرداندن زندگی شبانه معروف خنت و فعالیت‌های اقتصادی است که بر اثر شیوع ویروس کرونا دچار رکود شده است.

کد خبر 462072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.