تغییر رویکرد طراحی المان‌های شهری مشهد با وجود شرایط کرونایی

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از تغییر رویکرد طراحی المان‌های شهری و از طراحی تعاملی به سمت طراحی بصری با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم جلوگیری از تجمع شهروندان در مجاورت المان ها خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بررسی آثار ارسالی به جشنواره هنرهای شهری خانه بهار نشان می‌دهد، کیفیت ارسال آثار و مشارکت شهروندان و هنرمندان در این جشنواره به طور قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است و نکته شاخصی که در این آثار می‌توان دید، نگاه مذهبی و توجه به موضوعات فرهنگی و تمدنی ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: آثاری که امروز شاهد آن هستیم با نگاهی بسیار هنرمندانه طراحی شده‌اند و ترکیب آنها با سطوح گلکاری در سطح شهر می‌تواند زیبایی دو چندانی به شهر مشهد بدهد و امسال با توجه به محدودیت‌هایی که به دلیل شیوع کرونا ایجاد شده است تلاش کردیم تا رویکرد المان‌ها از حالت تعاملی خارج شده و در حالت بصری و با ابعادی بزرگ‌تر در حاشیه معابر و بزرگراه‌ها در معرض دید شهروندان قرار گیرد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد افزود: امسال در جشنواره هنرهای شهری خانه بهار اقدامات بسیار مناسبی صورت گرفته و در بخش گلستان این جشنواره هم با استقبال بسیار خوبی از سوی شهروندان و هنرمندان مواجه شدیم و در مجموع از میان ۶۵۹ اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره، ۴۲ اثر در بخش گلستان انتخاب شدند.

کد خبر 462048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.