اجرای ناموفق طرح پاکبان در دامغان

شهردار دامغان گفت: دو مرحله اجرای طرح پارکبان در این شهر با فقدان استقبال مردم و صاحبان اصناف مواجه شد و ناموفق بود.

به گزارش ایمنا، مسلم نصرتی اظهار کرد: شهرها با استفاده افراد از وسایل نقلیه شخصی و عمومی و افزایش بار ترافیکی در معابر اصلی، به پارکینگی برای استراحت خودروها تبدیل شده است و امروز پارک خودرو به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات در زندگی روزمره شهروندان به شمار می‌رود.

وی افزود: برای رفع این معضل، مجموعه مدیریتی شهرداری دامغان تاکنون در دو مرحله طرح پارکبان را در شهر اجرا کرد که موفقیت‌آمیز نبود.

شهردار دامغان ادامه داد: نبود همکاری مردم و سازمان‌های مرتبط، اعتراض شدید مردم، کسبه و بازاریان، از علت‌های اصلی موفق نبودن اجرای طرح پارکبان بود.

نصرتی اضافه کرد: جلوگیری از ترافیک، افزایش فضای پارکینگ خودرو و خلوت بودن فضای شهری برای سهولت در رفت و آمد از اهداف اصلی طرح پارکبان بود.

وی گفت: بسیاری از کسبه و بازاریان به پارک خودروی خود در مقابل مغازه اصرار دارند که این امر، ظرفیت پارکینگ شهری را برای پارک ضروری و مورد نیاز مردم از بین می‌برد.

شهردار دامغان تصریح کرد: با استفاده نادرست از فضای خیابان‌های اصلی دامغان برای پارک خودرو، شلوغی شهر و پارک دوبل خودروها افزایش می‌یابد و این امر چهره شهری را تخریب می‌کند.

نصرتی خاطرنشان کرد: اولین مرحله طرح پارکبان به مدت یکسال از سال ۹۳ اجرا شد و مرحله دوم نیز به مدت ۱۹ ماه در سال ۹۵ به مرحله اجرا درآمد که در هر دو مرحله، با موفقیت همراه نبود.

منبع: ایرنا

کد خبر 462043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.