کاشت یک هزار درخت و درختچه مقاوم در پروژه سردار سلیمانی

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از کاشت یک‌هزار اصله درخت و درختچه از انواع درختان مقاوم و سازگار با شرایط آب و هوایی شهر اصفهان همراه با کاشت گل‌های فصلی در یکی از لوپ‌های ضلع جنوبی پروژه سردار سلیمانی خبر داد.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ترویج و توسعه فضای سبز در توسعه شهری و بالا بردن شاخص توسعه و پیشرفت هر شهر کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: در جامعه امروز بشری، نزدیک بودن محیط زندگی شهری به فضای سبز بسیار مورد توجه مدیران شهری است و فضاهای سبز در محیط به عنوان یکی از معیارهای توسعه پایدار جوامع مطرح بوده و در عین حال معیاری برای ارتقای کیفیت فضای زندگی محسوب می‌شوند.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای رسیدن به شرایط مطلوب باید به توزیع و پراکنش متعادل آن در سطح شهر توجه کرد و در این خصوص باید اقدامات شایسته و مناسبی بشود چرا که اهمیت فضاهای سبز در محیط شهری تا آن حد است که مهمترین تأثیرات را در کاهش آلودگی هوا، آلودگی صوتی، تعدیل دما و یا افزایش رطوبت نسبی، تلطیف هوا و جذب گرد و غبار دارد.

وی با بیان اینکه هر درختی که در گوشه‌ای روییده و شاخ و برگ آن گسترده شده، متعلق به همه مردم است و بخشی از ثروت ملی محسوب می‌شود، گفت: باید کاشت درختان و فضای سبز و حفظ و حراست از آن به یک فرهنگ در بین مردم تبدیل شود.

قاسمی با تاکید بر اینکه درختکاری و توسعه فضاهای سبز، فعالیتی اثربخش در جهت حفاظت از محیط زیست و تضمین زندگی آیندگان است، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح‌ها ارتقای کمّی و کیفی فضای سبز به منظور استفاده بهینه شهروندان از امکانات موجود است.

وی ادامه داد: در همین راستا این منطقه برای ۸۰ هزار متر مکعب عملیات خاک‌برداری و خاک‌ریزی و کاشت یک‌هزار اصله درخت و درختچه از انواع درختان مقاوم و سازگار با شرایط آب و هوایی شهر اصفهان در یکی از لوپ‌های ضلع جنوبی پروژه سردار سلیمانی و همچنین غلاف‌گذاری و لوله‌گذاری شامل لوله‌های آب‌رسانی زیر ۹۰ به متراژ یک هزار و ۱۵۰ متر طول و لوله‌های بیش از ۱۱۰ به طول یک هزار و ۲۰۰ متر و ساخت موتورخانه جهت انتقال آب از منبع ۱۶۰ هزار لیتری به لوپ‌های فضای سبز پروژه سردار سلیمانی اقدام کرده است.

کد خبر 462041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.