۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
گرمخانه همدان شبانه‌روزی شد

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان از ارائه خدمات شبانه‌روزی گرمخانه شهرداری همدان به افراد بی سرپناه و کارتن خواب خبر داد و گفت: به علت برودت هوا فعالیت گرمخانه ۲۴ ساعته شده است.

به گزارش ایمنا، مرتضی رضایی در این باره اظهار کرد: تا پیش از سرد شدن هوا حضور شهروندان کارتن خواب و بی‌سرپناه در گرمخانه شهرداری تنها محدود به ساعات شب بود که به درخواست شهردار همدان، افراد حاضر در این مرکز که اشتغال دارند صبح‌ها از این مرکز خارج و شب‌ها مجدداً برای اسکان مراجعه می‌کنند و افرادی که اشتغال ندارند نیز می‌توانند روزها در این مرکز بمانند.

وی با بیان اینکه افراد متقاضی برای حضور در گرمخانه می‌توانند بدون هیچ محدودیتی به این مرکز مراجعه کنند، افزود: امکان استحمام و شست و شوی البسه، جای خواب مناسب، توزیع غذا در سه وعده، توزیع مواد شوینده و بهداشتی برای مصرف کارتن خواب‌ها، ضدعفونی مرکز و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی به این افراد در راستای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا از جمله خدماتی است که در گرمخانه شهرداری همدان ارائه می‌شود.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه شب گذشته ۷۰ نفر در گرمخانه حضور داشتند، اضافه کرد: این تعداد در فصل زمستان به ۹۰ نفر هم می‌رسد و در حال حاضر گشت ویژه شناسایی کارتن خواب‌ها در سطح شهر فعال است.

وی ادامه داد: شهروندان همدانی می‌توانند در صورت مشاهده افراد کارتن‌خواب، از طریق تماس با مرکز ١٣٧ موضوع را اعلام کنند تا این افراد توسط نیروهای گشت شهرداری به گرمخانه منتقل شوند همچنین برای هدایت این افراد می‌توانند آن‌ها را به گرمخانه به آدرس آرامگاه باباطاهر ابتدای کوچه قصابان پشت آتش‌نشانی هدایت کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: متولیان گرمخانه درباره اسناد هویتی، اشتغال و بازگشت به خانواده افراد مذکور با ثبت احوال، امور اجتماعی استانداری، سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان بهزیستی همکاری لازم را دارند.

کد خبر 462026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.