پیشنهاد نصب تندیس اولین روزنامه‌نگار زن ایران در بوستان بانوان سمنان

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر سمنان گفت: استفاده از واژگان سمنانی در معرفی المان‌ها یا هنرسازه های شهری به ویژه در بوستان‌ها لحاظ شود تا بتواند علاوه بر آموزش به کودکان، یادآور این فرهنگ در بین مردم باشد.

محمد همتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طراحی هنرسازه‌های شهری دارای اهمیت است؛ زیرا تفکر، تحلیل و شناخت بیشتر مردم از فضای فرهنگی شهر را همراه دارد و به همین خاطر در زیبایی و موضوع آن باید دقت شود.

وی افزود: هنرسازه‌های شهری مانند سردیس و تندیس با هدف شناساندن و معرفی شخصیت‌های آن شهر مؤثر است و می‌توان آنها را در بوستان‌ها یا معابر مرتبط و مناسب جانمایی و نصب کرد؛ در همین راستا طراحی و ساخت سردیس از مریم عمید سمنانی اولین روزنامه‌نگار زن ایران در بوستان بانوان فرشته می‌تواند انجام شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر سمنان با اشاره به تلاش برای کسب عنوان «سمنان، پایتخت کتاب»، گفت: هنرسازه‌هایی با موضوع کتاب برای قرارگیری در مسیرهای پرتردد شهر در حال طراحی و ساخت است و با توجه به اینکه سمنان نامزد دریافت عنوان شهر دوستدار کودک نیز هست، برخی از آنها با محوریت کودک و با تاکید بر کتاب اجرا می‌شود.

همتی در پایان تصریح کرد: فرهنگ کتاب باید مانند فرهنگ عاشورا همگانی شود و تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی از مدرسه تا دانشگاه برای ترویج آن تلاش کنند؛ اگر هنرسازه ها و برنامه‌های در حوزه کتاب جریان ساز و مردمی نشود به ترویج کتابخوانی نخواهیم رسید.

کد خبر 462019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.