بررسی تقابل تیم‌های حاضر در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا

با برگزاری قرعه‌کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان، شاهد نتایج جالبی بودیم که به بررسی نحوه تقابل تیم‌ها پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دوشنبه گذشته ۲۴ آذر ماه مرحله ۱/۸ نهایی لیگ قهرمانان اروپا با حضور نمایندگان ۱۶ تیم حاضر در نیون سوئیس مقر یوفا برگزار شد که دیدارهای بسیار مهمی را پیش روی علاقه مندان به فوتبال قرار می‌دهد.

اتلتیکومادرید و چلسی؛ دیداری سخت و درگیرانه

این چهارمین تقابل دو تیم در UCL و دومین تقابل آن‌ها در مرحله حذفی است. چلسی که در بازی رفت نیمه‌نهایی ۱۴-۲۰۱۳ با تساوی بدون گل از مادرید خارج شده بود، در استمفوردبریج ۳ بر یک باخت و حذف شد. در ۴ تقابل دو تیم در مراحل گروهی (۱۰-۲۰۰۹ و ۱۸-۲۰۱۷) چلسی ۲ برد و ۲ تساوی داشته است از جمله پیروزی ۲ بر یک در سپتامبر ۲۰۱۷ که نخستین شکست اتلتیک در خانه جدیدش، واندا متروپولیتانو بود. تک بازی دو تیم در سوپرجام اروپا ۲۰۱۲ با پیروزی ۴ بر یک روخی‌بلانکوس (اتلتیکو مادرید) همراه بود.

بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن؛ تکرار معجزه؟

دو تیم تا به حال ۱۱ بار مقابل هم صف آرایی کرده‌اند، ۵ برد برای کاتالان‌ها و ۳ برد سهم پاریسی‌ها. ۱۶ گل برای پاری‌سن‌ژرمن و ۲۱ گل سهم بارسلونا در این ۱۱ دیدار بوده است. آخرین تقابل دو تیم به فصل ۲۰۱۶/۱۷ باز می‌گردد که کاتالان‌ها شکست ۴-۰ در دیدار رفت را با بازگشت تاریخی خود، با حساب ۶-۱ جبران کردند و راهی مرحله بعد مسابقات شدند.

دو تیم تنها یک بار (فصل ۲۰۱۴/۱۵) در مرحله گروهی به مصاف هم رفته‌اند و ۴ بار در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند که پاریسی‌ها تنها یک بار و در فصل ۹۴/۹۵ موفق به عبور از سد حریف خود شده‌اند و در ۳ رویارویی دیگر از دور رقابت‌ها حذف شده‌اند. همچنین تنها تقابل دو تیم در فینال جام برندگان جام اروپا نیز در فصل ۹۶/۹۷ نیز با پیروزی ۱-۰ کاتالان‌ها به پایان رسیده است.

مونشن‌گلادباخ و منچسترسیتی؛ گواردیولای خواهان جام

این سومین تقابل دو تیم در لیگ قهرمانان و نخستین رویارویی آن‌ها در مرحله حذفی است. سیتی دو بازی فصل ۱۶-۲۰۱۵ را با پیروزی‌های ۲-۱ و ۴-۲ پشت سر گذاشت و علیرغم پیروزی ۴-۰ در بازی اول فصل ۱۷-۲۰۱۶ (با هت‌تریک سرخیو آگوئرو) در بازی دوم به تساوی ۱-۱ رضایت داد. تنها تقابل سیتی و گلادباخ در مراحل حذفی رقابتی اروپایی به یک‌چهارم نهایی جام یوفا در فصل ۷۹-۱۹۷۸ بازمی‌گردد. گلادباخ در مجموع ۲ بازی با پیروزی ۴-۲ صعود کرد و در نهایت قهرمان شد. گواردیولا دوست دارد پس از سال‌ها ناکامی بالاخره در لیگ قهرمانان اروپا به جام برسد.

پورتو و یوونتوس؛ صف آرایی طارمی و یارانش مقابل رونالدو

این تقابل، تکرار تقابل مرحله یک‌هشتم در فصل ۱۷-۲۰۱۶ است. یووه در بازی رفت با گل‌های پیاتسا و دنی آلوز ۲-۰ برنده شد و در خانه با پنالتی دیبالا، با پیروزی ۳-۰ در مجموع دو بازی به یک‌چهارم نهایی صعود کرد.

هر دو تیم دوازدهمین حضور خود در مرحله یک‌هشتم نهایی را تجربه می‌کنند. یووه ۷ صعود و ۴ حذف و پورتو ۴ صعود و ۷ حذف از این مرحله را تجربه کرده‌اند. یووه پس از ۳ صعود پیاپی، فصل قبل مغلوب لیون شد و آخرین صعود پورتو از این مرحله، برابر رقیبی ایتالیایی رقم خورد.

آتالانتا و رئال‌مادرید؛ حریفی سر سخت مقابل کهکشانی‌ها

تنها حضور آتالانتا در مرحله یک‌هشتم نهایی، فصل ۲۰-۲۰۱۹ و برابر رقیبی اسپانیایی رقم خورد؛ جایی که "لادئا" با دو پیروزی ۴-۱ و ۴-۳ والنسیا را حذف کرد. در بازی برگشت، جوزیپ ایلیچیچ به اولین بازیکن تاریخ UCL تبدیل شد که در یک بازی خارج از خانه مرحله حذفی پوکر می‌کند. آمار کلی رئال مقابل رقبای ایتالیایی در مراحل حذفی مسابقات اروپایی ۱۳ صعود و ۹ حذف و آمار این تیم در مراحل یک‌هشتم لیگ قهرمانان، ۹ صعود و ۸ حذف است. رئال در ۳ تقابل خود مقابل ایتالیایی‌ها در مراحل یک‌هشتم ۲ صعود و یک حذف را تجربه کرده است. (حذف برابر رم ۰۸-۲۰۰۷، صعود برابر رم ۱۶-۲۰۱۵ و ناپولی ۱۷-۲۰۱۶)

لاتزیو و بایرن‌مونیخ؛ جنگ آلمانی_ایتالیایی

رکورد بایرن در مراحل یک‌هشتم ۱۲ صعود و ۴ حذف است. این تیم در ۴ تقابل مقابل رقبای ایتالیایی در این مرحله ۲ بار صعود کرده و ۲ بار حذف شده است. (صعود مقابل فیورنتینا ۱۰-۲۰۰۹ و یوونتوس ۱۶-۲۰۱۵، حذف مقابل میلان ۰۶-۲۰۰۵ و اینترمیلان ۱۱-۲۰۱۰).

لاتزیو که تنها دومین حضور خود در مرحله حذفی UCL را تجربه می‌کند، در ۳ تقابل مقابل رقبای آلمانی در مراحل حذفی مسابقات اروپایی ۲ بار صعود کرده و یک بار حذف شده است. (آخرین تقابل، صعود مقابل اشتوتگارت در یک‌هشتم لیگ اروپا ۱۳-۲۰۱۲)

لیورپول و لایپزبگ؛ به ظاهر ساده!

لایپزیش که دومین حضورش در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می‌کند، فصل گذشته و در نخستین حضورش در این رقابت‌ها خوش درخشید و با عبور از سد اتلتیکومادریدی که لیورپول را در مرحله یک هشتم نهایی حذف کرده بود، به نیمه نهایی مسابقات راه یافت اما در نهایت مقابل پاریسی‌ها متحمل شکست شد.

لیورپول مجموعاً ۳۶ بار در رقابت‌های اروپایی مقابل رقبای آلمانی صف‌آرایی کرده که ۱۷ پیروزی، ۱۳ تساوی و ۶ شکست نتایج آن‌ها بوده است. قرمزها در دیدارهای حذفی اروپایی (بدون احتساب دیدارهای انتخابی) مجموعاً ۱۱ بار مقابل ژرمن‌ها به میدان رفته‌اند که ۹ بار موفق به صعود به مرحله بعد رقابت‌ها شده‌اند. آن‌ها آخرین بار در فصل ۱۸/۱۹ مقابل یک تیم آلمانی قرار گرفته‌اند که مجموعاً با حساب ۳-۱ از سد بایرن‌مونیخ گذشتند.

سویا و دورتموند؛ زنبورها در فکر صعود

این دو تیم تاکنون در لیگ قهرمانان مقابل هم صف آرایی نکرده‌اند. تیم فوتبال سویا به متخصص لیگ اروپا معروف است. این تیم ۶ قهرمانی در لیگ اروپا (جام یوفا) را به دست آورده است. البته دورتموند و سویا یک دیدار را ۱۰ سال پیش در لیگ اروپا رو در روی هم انجام داده‌اند که آن دیدار با برتری یک بر صفر اسپانیایی‌ها تمام شده است. دورتموند هم یک بار قهرمان جام در جام اروپا و یک بار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و یک بار قهرمانی جام بین قاره‌ای فوتبال را در کارنامه دارد. همچنین این باشگاه پرتماشاگرترین تیم فوتبال در جهان است.

کد خبر 461987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.