مرکز نوآوری و فناوری ایران در کنیا راه‌اندازی می‌شود

مرکز نوآوری و فناوری ایران در کشور کنیا با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، ایجاد می‌شود تا همکاری‌های دو کشور شتاب گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در رأس هیاتی تجاری و فناور به کنیا می‌رود تا در دومین نشست تجاری و فناوری ایران در این کشور شرکت کند. در این سفر ۵۰ شرکت دانش‌بنیان، خلاق و فناور، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری را همراهی می‌کنند.

در این سفر سه روزه با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، مرکز نوآوری و فناوری ایران در کنیا که از شهریورماه به بهره‌برداری رسیده است و شرکت‌های ایرانی در آن مسقر شده‌اند، افتتاح می‌شود.

در این مرکز نمایشگاهی از دستاوردهای فناورانه ایرانی هم ایجاد شده است و شرکت‌های ایرانی با کمک نیروهای محلی و منطقه‌ای کار خود را در این مرکز آغاز کرده‌اند. برگزاری نشست‌های رودررو میان شرکت‌های متناظر ایرانی و کنیایی از جمله برنامه‌های این سفر سه روزه است.

این مرکز در حاشیه برگزاری دومین نشست تجاری و فناوری ایران در کنیا افتتاح می‌شود. این نشست در تاریخ ۸ تا ۱۰ بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

کنیا بازاری بکر و پرسود است. آمارها گواهی می‌دهد که کل مبادلات تجاری ایران با کنیا با احتساب پروژه‌های خدمات فنی و مهندسی حدود ۱۰۰ میلیون دلار است و تاکنون نتوانسته‌ایم سهم خوبی از بازار ۲۰ میلیارد دلاری این کشور کسب کنیم.

این کشور عضو اتحادیه کشورهای شرق آفریقا است و ۱۰ کشور عضو آن است.

کد خبر 461986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.