پیشرفت ۵۰ درصدی آزادسازی پروژه باغ ایرانی در منطقه ۸

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان از پیشرفت ۵۰ درصدی آزادسازی پروژه باغ ایرانی خبر داد و گفت: طرح احداث باغ ایرانی در محله شمس‌آباد پروژه شاخص این منطقه در سال آینده خواهد بود.

محمد کیهانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با تصویب بودجه پیش‌بینی شده پروژه باغ گله، سال آینده کلنگ احداث «باغ ایرانی» در محله شمس آباد بر زمین زده خواهد شد.

وی با بیان اینکه شمس‌آباد یکی از محلات قدیمی، باسابقه و دارای جمعیت متراکم است، اظهار کرد: این محله از یک سمت به خیابان کاوه، سمت دیگر به خیابان باهنر و از طرف دیگر به اتوبان شهید ردانی پور محدود می‌شود و با توجه به جمعیت محله، نیاز به ایجاد فضای سبز و محلی برای تفریح ساکنان احساس می‌شد.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات شده در حوزه تغییر بافت ساختاری محله شمس‌آباد در راستای توسعه آن توسط شهرداری منطقه در سال‌های اخیر، افزود: بهره‌برداری از فاز نخست خیابان استاد شهریار موجب راهگشایی و رفع بخشی از مشکلات ترافیکی و توسعه محله‌محوری شده است؛ همچنین ادامه خیابان استاد شهریار به عنوان فاز دوم آن، حدفاصل خیابان سرلت تا خیابان باهنر نیز در دستور کار شهرداری منطقه هشت قرار دارد که با احداث این خیابان، توسعه محله شمس‌آباد با قدرت بیشتری نسبت به گذشته پیش خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: احداث و بهره‌برداری از فرهنگسرای باران در محله شمس‌آباد در سال‌های گذشته گامی مؤثر در جهت آگاهی بخشی و رشد فرهنگی شهروندان این محله بوده است.

کیهانی با اشاره به ارائه طرح احداث فضای سبز در محله شمس‌آباد، اظهار کرد: این پروژه در زمین‌های باغ گله، جنب مسجد ام‌البنین این محله، به منظور تملک و آزادسازی، در سال‌های گذشته در دستور کار شهرداری منطقه هشت قرار گرفته بود تا فضای سبز و پارکی با مقیاس وسیع به عنوان بستری جهت تفریح و استفاده ساکنان این محله و سایر شهروندان ایجاد شود.

وی افزود: به پیشنهاد مشاور و پیگیری کمیسیون معماری، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان مقرر شد طراحی این فضای سبز برگرفته از معماری باغ‌های اصیل ایرانی و به عنوان پروژه شاخص منطقه هشت برای سال آینده انجام شود.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان تصریح کرد: بخشی از زمین‌های این پروژه در حدود هفت هزار متر مربع طی سال‌های گذشته توسط شهرداری منطقه تملک شده و در ۱۰ ماهه گذشته بیش از پنج هزار مترمربع در قالب ۱۰ پلاک ثبتی دیگر با صاحبان ملک توافق شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع حدود ۱۲ هزار مترمربع از ۲۴ هزار مترمربع فضایی که برای این پروژه در نظر گرفته شده آزادسازی شده است، اظهار امیدواری کرد: با همکاری مالکان و معتمدین محلی زمین‌های باقیمانده این طرح نیز در سال آینده آزادسازی شود تا این پروژه بزرگ که چندین سال بلاتکلیف مانده، هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری رسیده و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

کد خبر 461959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.