انباشت نخاله‌های ساختمانی مشکل مهم عمران شهری گناباد است

سرپرست شهرداری گناباد گفت: زمین‌های رها شده و انباشت نخاله‌های ساختمانی مشکل مهم عمران شهری این شهر است.

به گزارش ایمنا، علی اکبر بهزادیان اظهار کرد: انباشت نخاله‌های ساختمانی در زمین‌های رها شده شهر گناباد بر دامنه این مسائل و مشکلات افزوده و چهره نامناسبی در محیط شهری رقم زده است.

وی ادامه داد: زمین‌های رها شده شامل دو دسته املاک تحت مالکیت دولتی و خصوصی است که از آنها برای محل تجمع زباله و خاک و نخاله‌های ساختمانی استفاده می‌شود همچنین بخش‌هایی از زمین‌های دولتی در مسیر قنوات جاری قرار دارد که به علت برخوردار نبودن از استحکام کافی و موقعیت نامناسب امکان تردد وسایل نقلیه و نیمه سنگین را برای پاکسازی دشوار کرده است.

سرپرست شهرداری گناباد با اشاره به زمین‌های رها شده با مالکیت خصوصی گفت: پس از شناسایی مالکان اراضی نسبت به صدور اخطاریه دیوار کشی توسط واحد اجراییات شهرداری اقدام می‌شود و به مالکان مهلت داده می‌شود تا در موعد مقرر نسبت به دیوار کشی اقدام کنند و شهرداری در صورت کوتاهی یا بی توجهی از سوی مالک به استناد ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها طبق نظر کارشناسی و مصوبه شورای اسلامی شهر در آنها طرح عمرانی اجرا می‌کند و هزینه آن را از مالک و یا مالکان اخذ می‌کند.

بهزادیان گفت: همکاری نداشتن برخی شهروندان در مدیریت پسماندهای خانگی و ضایعات ساختمانی صحنه‌های نا خوشایندی در سطح شهر ایجاد کرده و موجب گلایه مندی شهروندان شده است.

وی افزود: هفته گذشته ۳۵۰ تن نخاله ساختمانی از زمین‌های خالی سطح شهر گناباد جمع آوری شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 461940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.