مطالبه‌گری سبب توسعه جامعه می‌شود

امام جمعه داران با بیان اینکه مردم در تغییر فرهنگ جامعه نقش موثری دارند، گفت: مطالبه گری مردم سبب می‌شود تا مسئولین در توسعه جامعه گام تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی امروز (سه‌شنبه) در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فریدن با بیان اینکه مردم در تغییر فرهنگ جامعه‌ای نقش مؤثری دارند، اظهار کرد: مطالبه گری مردم سبب می‌شود تا مسئولین در توسعه جامعه گام تلاش کنند.

وی افزود: به ترویج فرهنگ مطالبه گری در بین مردم شهرستان نیاز داریم، اگر فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی برای مردم ترویج شود مشکلات اقتصادی حل و به استقلال و خودکفایی خواهیم رسید.

امام جمعه داران تصریح کرد: در فریدن ۹۷ هزار هکتار زمین زراعی قابل کشت وجود دارد که با ذخیره بارش نزولات آسمانی می‌توان محصولات قابل توجهی برداشت شود و با ایجاد صنایع تبدیلی زمینه اشتغال جوانان نیز فراهم شود.

سیاوشی افزود: مردم فریدن که زمانی تولید کننده انواع محصولات کشاورزی بودند اکنون در تهیه مواد غذایی وابسته شدند.

سید تقی معین الدینی نیز در این نشست فرماندار فریدن اظهار کرد: حفظ فرهنگ سنتی شهرستان فریدن سبب شده تا کمترین معضل اجتماعی را شاهد باشیم.

وی افزود: اصلاح برخی تغییرات در سبک زندگی مردم شهرستان از سنتی به صنعتی نیازمند بازگشت به فرهنگ سنتی دارد.

فرماندار فریدن با بیان اینکه وی با بیان اینکه در شهرستان فعالیت‌های قرآنی با محوریت روحانیت و تشکل‌های مردمی و سمن‌ها انجام می‌شود، گفت: از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواستار تخصیص اعتبارات بیشتر به حوزه اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدن هستیم.

در ادامه حجت الاسلام ناصر صابری امام جمعه دامنه اظهار کرد: فضای مجازی باید به ابزاری در ترویج و احیای فرهنگ اصیل مردم تبدیل شود تا با فرهنگ سازی در بخش گردشگری و کشاورزی بهره‌وری و ارزش افزوده داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها به پایگاهی برای ترویج ایده‌های کارآفرینی تبدیل شوند، افزود: مشاغل قدیمی و سنتی شهرستان به صورت المان طراحی و در میادین و وردی شهرستان شهر نصب شود تا شغل‌های قدیم احیا و به فراموشی سپرده نشود.

امام جمعه دامنه گفت: برگزاری جشنواره و نمایشگاه فرآورده‌های لبنی و کشاورزی مغفول مانده است و می‌توان به آن پرداخت تا نگاه مردم به سمت صنعتی شدن تغییر کند.

کد خبر 461893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.