سند توسعه فرهنگ و هنر اصفهان با چشم انداز ۵ ساله تدوین شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: سند توسعه فرهنگ و هنر استان اصفهان با چشم انداز پنج ساله تدوین شد تا با استفاده از بُعد سخت افزار و نرم افزار و جذب سرمایه‌گذاری اقداماتی انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی امروز (سه‌شنبه) در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فریدن با بیان اینکه دیدگاه امامان جمعه به سیاست گذاری در ترسیم نقشه راه فرهنگ عمومی استان کمک می‌کند، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اداری باید جامعه ملی فکر و منطقه‌ای عمل کنند.‌

وی با بیان اینکه عمده مشکلات امروز جامعه نبود آگاهی است چون به ظرفیت‌های جامعه توجه نشده است، افزود: پژوهش و تحقیق از هر منطقه به برنامه ریزی‌ها کمک می‌کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه زیربنای توسعه و پیشرفت نیاز به فرهنگسازی دارد، تصریح کرد: ارتقای فرهنگ عمومی و آسیب شناسی فرهنگی از اهداف تشکیل شورای فرهنگ عمومی است، هر شهرستانی اقلیم خاصی دارد که در جلسات شورای فرهنگ عمومی باید بررسی شود.

معتمدی گفت: برای تأثیر گذاری شورای فرهنگ عمومی ۹ کارگروه ذیل شورای فرهنگ عمومی در هر شهرستان مصوب و هر دستگاه باید گزارش کار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان در حوزه فرهنگ و هنر سند چشم اندازی وجود نداشت، گفت: در ماه‌های اخیر سند توسعه فرهنگ و هنر استان با افق پنج ساله تدوین شد تا با استفاده از ظرفیت هر شهرستان در ابعاد سخت افزار و نرم افزار و جذب سرمایه‌گذاری اقداماتی انجام دهیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی به مردم هر منطقه بر مبنای پژوهش انجام شود، افزود: فریدن ظرفیت‌های فراوانی دارد که با برنامه صحیح می‌توان مردم را به زندگی در شهرستان تشویق کرد.

معتمدی افزود: صنایعی سازگار با محیط زیست شهرستان ایجاد شود به گونه‌ای که کشورهای دیگر را تحت شعاع قرار دهد.

کد خبر 461885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.