توضیح موسوی لارگانی درباره جزئیات جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از بررسی چرایی تاخیر چندماهه در ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز کشور را با حضور وزیر صمت در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیدناصر موسوی لارگانی درباره نشست امروز (سه‌شنبه) کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: نشست امروز با دعوت از وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بررسی تقاضای چهل و هفت نفر از نمایندگان در راستای اعمال ماده (۲۳۴) آئین‌نامه داخلی درباره «چرایی تأخیر چندماهه در ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز کشور» برگزار شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه وزیر صمت، نماینده بانک مرکزی و معاونت اقتصادی ریاست جمهوری حضور داشتند و مقرر شد تا کارگروهی تشکیل شود و با حضور مسئولان مربوط نتیجه بررسی‌ها در این زمینه به کمیسیون اعلام شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته نماینده درخواست کننده ماده ۲۳۴ آئین نامه از این تصمیم هنوز قانع نشده است ولی موضوع این است که این مشکل فقط مربوط به وزارت صمت نیست بلکه وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی و معاونت اقتصادی ریاست جمهوری را نیز در برمی‌گیرد.

موسوی لارگانی تصریح کرد: مقرر شد مسئولان مربوط در کمیسیون حاضر شده و موارد لازم را اعلام کنند و نتیجه در کمیسیون مطرح و رأی گیری شود.

وی با اشاره به سوال «علی اکبر کریمی» نماینده اراک از وزیر صمت، نیز گفت: نماینده مردم اراک هم از پاسخ وزیر قانع نشد و قرار شد سوال به صحن مجلس ارجاع شود. البته سوال «جواد کریمی قدوسی» نماینده مشهد از وزیر صمت نیز در زمان دیگری عنوان خواهد شد و «محمدرضا صباغیان» نماینده مهریز و «جلال محمودزاده» نماینده مهاباد نیز سوالات خود را از وزیر پس گرفتند.

موسوی لارگانی درباره انتخاب سه عضو این کمیسیون برای عضویت در کمیسیون تلفیق به ایرنا گفت: در این جلسه «احمد امیرآبادی فراهانی»، «مجتبی توانگر» و «محمدحسین حسین زاده بحرینی» از کمیسیون اقتصادی برای عضویت در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ١۴٠٠ انتخاب شدند.

کد خبر 461870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.