ایستگاه‌های پمپاژ جوابگوی حجم آب‌های سطحی خرمشهر نیست

شهردار خرمشهر گفت: ایستگاه‌های پمپاژ جوابگوی این همه حجم آب را ندارند و قرار است برای دفع سریع روان‌آب‌ها ناشی از بارش باران تعداد پمپ‌ها را اضافه کنیم.

به گزارش ایمنا، منصور علوانی در نشست ستاد بحران شهرستان خرمشهر اظهار کرد: پس از دو بارندگی در خرمشهر مشکل آبگرفتگی و پس زدگی فاضلاب در مناطقی از این شهر به بحران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۰ کیلومتر سامانه دفع آب‌های سطحی در خرمشهر وجود دارد افزود: به منظور اجرای طرح دفع آب‌های سطحی در دیگر مناطق این شهر قرارداد اولیه با یک شرکت بخش خصوصی منعقد شده است.

شهدار خرمشهر ادامه داد: برای رفع مشکل آبگرفتگی در مناطق بحرانی خرمشهر همچون خیابان بختور، کوی بوستان، کوی عباره و مولوی به طول یک کیلومتر لوله‌گذاری شده و با مشارکت و همکاری اداره امور آبفا نیز در کوی مولوی به طول ۲ کیلومتر لوله‌گذاری شد.

علوانی به ساماندهی ایستگاه‌های پمپاژ در مناطق بحرانی در خرمشهر اشاره کرد و گفت: ایستگاه‌های پمپاژ جوابگوی این همه حجم آب را ندارند و قرار است برای دفع سریع روان‌آب‌ها ناشی از بارش باران تعداد پمپ‌ها را اضافه کنیم.

وی افزود: کانال ایستگاه پمپاژ طالقانی به نهر چاسبی خرمشهر به طول ۷۰۰ متر طراحی شده که در چند روز آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود تا از آن برای دفع آب‌های سطحی استفاده شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 461843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.