حساسیت بالای شورا نسبت به ته‌مانده باغات تهران

رئیس شورای شهر تهران گفت: طی ۶۰ سال گذشته ۱۰۰ هزار پارسل باغی تهران از بین رفته و ته مانده باغات تهران بر جای مانده است در نتیجه در تهران باید حساسیت بر مساله باغات به شدت بالا باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص اختلاف نظر اعضا در جریان بررسی پرونده باغات گفت: این اختلاف نظرها به علت شفافیت شورای پنجم است زیرا در گذشته بررسی پرونده باغات در جلسه غیرعلنی برگزار می‌شد به این صورت که شورای شهر یک جلسه علنی و یک جلسه غیرعلنی داشت و پرونده باغات عمدتاً در جلسه غیر علنی مطرح می‌شد و لذا در گذشته بازتابی از این موضوع نمی‌بینید.

وی ادامه داد: جلسات بررسی باغات در این دوره علنی برگزار می‌شود چرا که فضای سبز تهران مساله مهمی است و در طی ۶۰ سال گذشته ۱۰۰ هزار پارسل باغی تهران از بین رفته است و ته مانده باغات تهران بر جای مانده است در نتیجه در تهران باید حساسیت بر مساله باغات به شدت بالا باشد.؛ اگر چه تعداد زیادی پارک به تهران اضافه شده اما بیش از ۳۰ هزار درخت در گذشته در شهر تهران قطع شده است در نتیجه اهمیت باغ در تهران در حدی است که به موضوع اهمیت ویژه بدهند.

هاشمی افزود: تاکنون بیش از ۱۰ هزار پرونده ملکی داریم که درخواست ساخت می‌دهند و از این تعداد در حدود ۱۰۰ الی ۱۲۰ پرونده به شورای شهر می‌آید که عدد بالایی نیست، اما برای اینکه بخواهیم دقیق به آنها پاسخ بدهیم باید به طور ویژه شناسایی و بررسی شوند.

وی درباره بیش از ۷۰ مورد پرونده باغات که خلیل آبادی، یکی از اعضای شورا نسبت به آن تذکر داد، گفت: تعداد این پرونده‌ها حدود ۶۳ مورد است و بیش از ۴۰ پرونده هم در قدیم و هم در زمان حال حکم باغ گرفته است و مشکلی ندارد. حدود ۲۰ پرونده در گذشته حکم غیرباغ داشت و اکنون حکم باغ گرفته است و حساسیت روی این پرونده‌ها است که برای آن‌ها چند جلسه بحث حقوقی شده است و در هیئت رئیسه اینکه چگونه درباره آن عمل کنیم بحث و بررسی شد و مقرر شد مجدداً در صحن شورای شهر مطرح شوند.

کد خبر 461739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.