کاهش ۶۰ درصدی مسافران درون شهری ناوگان اتوبوسرانی ارومیه

رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: از زمان شیوع کرونا تا به امروز، مسافران درون شهری ناوگان اتوبوسرانی ۶۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایمنا، مهدی مژدهی فر با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا تا به امروز، مسافران درون شهری ناوگان اتوبوس رانی ۵۰ الی ۶۰ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: این کاهش منجر به کاهش درآمدهای رانندگان ناوگان در این وضعیت اقتصادی شده و همچنین تورم حاکم در قطعات و لوازم یدکی فشار مضاعفی را برای رانندگان ایجاد کرده که باید به این مهم با ارائه تسهیلات حمایتی نگاه ویژه کرد.

وی با تاکید بر کاهش درآمدهای رانندگان ناوگان اتوبوسرانی اضافه کرد: با توجه به هزینه بالای نگهداری اتوبوس‌ها و کاهش درآمد به دلیل کاهش تعداد مسافران نیاز به کمک‌های دولتی هستیم و در این خصوص بنا بر اعلام ریاست جمهوری به رانندگان ناوگان لوازم، قطعات و لاستیک به صورت یارانه‌ای ارائه می‌شود و سازمان نیز پیگیر این مهم برای ناوگان اتوبوس رانی شهر ارومیه است.

رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه در ادامه با اشاره به توزیع ماسک در میان رانندگان از زمان شیوع کرونا، عنوان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا، ضدعفونی اتوبوس‌ها به صورت مستمر در ٣ نقطه از شهر یعنی در میدان ولایت فقیه، عطایی و پل زیرگذر مدرس به صورت مستمر انجام می‌شود.

به گفته وی در حال حاضر ۳۴۳ دستگاه اتوبوس در سطح شهر ارومیه در حال فعالیت است که از این تعداد ۲۹۳ اتوبوس متعلق به بخش خصوصی و مابقی ملکی است.

کد خبر 461736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.