کشف کالای قاچاق در سواحل و آب‌های استان بوشهر ۲۲درصد افزایش یافت

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره به کشف ۲۸۰میلیارد تومان کالای قاچاق توسط مأموران دریابانی استان بوشهر گفت: کشف این میزان کالای قاچاق در سواحل و آب‌های استان بوشهر نسبت به ۸ماه سال قبل ۲۲درصد افزایش دارد.

به گزارش ایمنا، سردار ولی‌الله رضایی‌نژاد از اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و سوخت در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر خبر داد و اظهار کرد: در اجرای این طرح از تردد شناورهای حامل کالا و سوخت قاچاق به شدت جلوگیری و برخورد می‌شود.

وی، با اشاره به شناسایی شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های جزیره خارگ افزود: با شناسایی و توقیف این شناور، بیش از ۱۸ هزار لیتر سوخت بدون مجوز و قاچاق با هماهنگی مقام قضائی توقیف و برای سیر مراحل قانونی به یگان‌های مرزبانی ارائه شد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در اجرای این طرح ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال کشف شده و هنوز سوخت چند شناور دیگر حامل سوخت قاچاق تخلیه نشده تا میزان و ارزش ریالی آنها مشخص شود.

سردار رضایی‌نژاد با اشاره به اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت در ۳ پایگاه دریابانی بوشهر خاطر نشان کرد: در این راستا بیش از ۱۱ فروند شناور حامل کالا و سوخت قاچاق در آب‌های استان بوشهر شناسایی و توقیف شد که ۹ فروند شناور آن حامل کالای قاچاق در حال اجرای فرایند اداری و قضائی آنها است.

وی، به کشفیات کالای قاچاق در ۸ ماه امسال پرداخت و بیان کرد: با تلاش مأموران مرزبانی استان بوشهر در پایگاه‌های دریابانی این استان در ۸ ماه گذشته کشف کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در ۸ ماه امسال توسط پایگاه‌های دریابانی این استان را افزون بر ۲۸۰ میلیارد تومان دانست و خاطر نشان کرد: کشف این میزان کالای قاچاق نسبت به ۸ ماه سال قبل ۲۲ درصد افزایش دارد.

سردار رضایی‌نژاد کشف سوخت قاچاق را بیشتر توسط مأموران پایگاه دریابانی بوشهر دانست و تصریح کرد: کالاهای قاچاق بیشتر توسط پایگاه‌های دریابانی گناوه و کنگان کشف شده است.

وی، با بیان اینکه استان بوشهر دارای طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج فارس است افزود: این آبراه بین‌المللی در استان بوشهر از امنیت پایداری برخوردار است و فعالیت مأموران پایگاه‌های دریابانی در نقاط مختلف ساحلی استان بوشهر با تجهیزات پیشرفته دریایی و دفاعی برای مقابله با متخلفان در عرصه‌های مختلف شبانه‌روزی است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از اشراف اطلاعاتی مأموران در پایگاه‌های دریابانی استان خبر داد و خاطر نشان کرد: اشراف اطلاعاتی، ارتقای توان و آمادگی عملیاتی در اولویت برنامه فرماندهی مرزبانی قرار دارد و برای برخورد با متخلفان از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

سردار رضایی‌نژاد با قدردانی از همکاری و تعامل مرزنشینان و ساحل‌نشینان با نیروهای دریابانی استان بوشهر گفت: استیفای حقوق مردم ساحل‌نشین این استان مورد توجه ویژه قرار دارد و به عنوان راهبرد اصلی فرماندهی مرزبانی محسوب می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 461723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.