عملکرد شهرداری‌ها در جزیره قشم قابل قبول است

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان گفت: با وجود مشکلات فعلی و محدودیت‌های حاصل از شیوع کرونا عملکرد شهرداری‌ها در جزیره قشم قابل قبول است.

به گزارش ایمنا، صفر صادقی اظهار کرد: در مناطق آزاد کشور به طور معمول سرمایه گذاران به جای تعامل با شهرداری‌ها به سمت سازمان منطقه آزاد رفته و این امر جذب سرمایه گذار در شهرداری‌های کوچک را مشکل‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: امکانات و خدمات به خصوص واگذاری زمین در مناطق آزاد جاذبه بیشتری برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان تصریح کرد: شهرداری شهرهای کوچک به درآمدهای دولتی وابسته هستند و باید به سوی کسب درآمد پایدار بروند که با جذب سرمایه گذار و همراهی مردم این امر امکان‌پذیر است.

صادقی اظهار کرد: در جزیره قشم به دلیل حضور گردشگران و برخورداری از نعمت دریا، جذب سرمایه گذاری خصوصی می‌تواند باعث ایجاد درآمدی پایدار برای شهرداری شود و منطقه آزاد قشم نیز در این امر کمک می‌کند.

وی گفت: جذابیت‌های گردشگری و درآمدزایی با تعامل منطقه آزاد قشم می‌تواند برای جوانان اشتغال‌زایی به همراه داشته باشد و توسعه، عمران و خدمات شهری را بهبود بخشد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: چابک سازی شهرداری‌ها باعث عملکرد بهتر و کاهش هزینه‌ها می‌شود که این امر ایجاد زیرساخت‌های توسعه و اجرای طرح‌های عمومی را به دنبال دارد.

صادقی گفت: مشکل دیگر در شهرداری‌ها جذب نیروهای ناکارآمد و تعدد کارمندان است که باعث می‌شود کمک‌های دولتی برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری صرف شود.

وی ادامه داد: کاهش تعداد کارمندان و استفاده از نیروی خبره باعث پیشرفت امور در شهرداری‌ها شده و علاوه بر رضایت شهروندان، وظایف عمرانی، خدماتی، رفاهی و مدیریت منابع شهرداری را در پی دارد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان تاکید کرد: هم اکنون حذف نیروهای مازاد باعث بروز مشکلات اجتماعی می‌شود و باید به تدریج با بازنشستگی نیروهای قدیمی، بر جذب شهرداری‌ها نظارت بیشتری اعمال شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 461716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.