۳ نیروگاه تجدیدپذیر در استان خراسان رضوی افتتاح شد

سه نیروگاه تجدیدپذیر در استان‌ خراسان رضوی با اعتبار ۳۱۰ میلیارد ریال در قالب سی ‌و دومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو به‌صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد.

به‌گزارش ایمنا به نقل از وزارت نیرو، نیروگاه‌های استان خراسان رضوی شامل "یک نیروگاه بادی به ظرفیت ۶۶۰ کیلووات در روستای خرگرد خواف" و "۲ نیروگاه خورشیدی هر کدام به ظرفیت یک مگاوات در منطقه سلطان مشرق در مشهد" امروز ۲۵ آذر توسط وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، نیروگاه بادی خواف با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال به ظرفیت ۶۶۰ کیلووات با تولید ۲ میلیون و ۲۳۳ هزار کیلووات‌ساعت انرژی در سال موجب صرفه‌جویی در مصرف سوخت فسیلی به میزان ۰.۶ میلیون مترمکعب، کاهش مصرف آب معادل ۴۴۵ مترمکعب و عدم انتشار گاز CO۲ معادل ۱۳۵۶ تن به‌صورت سالیانه می‌شود که فاز دوم این پروژه در هفته اول دی‌ماه سال جاری با ظرفیت ۶۶۰ کیلووات نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

بنا بر این گزارش، ۲ نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در شهرستان مشهد جمعاً با سرمایه‌گذاری ۱۶۰ میلیارد ریال با تزریق سالیانه ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار کیلووات ساعت انرژی به شبکه سراسری علاوه بر کاهش انتشار گاز CO۲ به میزان ۲۳۴۸ تن در هر سال باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت طبیعی به میزان یک میلیون مترمکعب و همچنین ۷۷۰ مترمکعب آب می‌شوند.

این گزارش حاکی است، تاکنون بیش از ۸۴۵ مگاوات انواع نیروگاه تجدید پذیر تقریباً در تمامی استان‌های کشور احداث و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

کد خبر 461706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.